استاندار مرکزی: آذراب مشکل نقدینگی ندارد


استاندار مرکزی:

آذراب مشکل نقدینگی ندارد

آذرآب مشکل نقدینگی ندارد. معوقات حقوقی کارگران این شرکت کمتر از سه ماه است.

به گزارش خبرآنلاین مرکزی، سید علی آقازاده در صدوچهاردهمین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان که با حضور شریعتمداری وزیر تعاون، کار ورفاه اجتماعی صبح امروز برگزار شد با بیان این مطلب گفت : حقوق عقب افتاده کارگران آذرآب دو ماه و نیم است؛ مشکل این شرکت کمبود نقدینگی نیست.

استاندار مرکزی در ادامه به نرخ بیکاری استان اشاره کرد و افزود : در تابستان امسال نرخ بیکاری استان ۸/۳درصد بوده که در رتبه ۶کشور بوده ایم وبیش از یک درصد از سال ۹۷بهتر بوده است.

اقازاده فضای کسب وکار در استان را رو به بهبود ارزیابی کرد و گفت : از نظر رونق کسب و کار رتبه استان بنا بر اعلام پژوهش های اسلامی در سال ۹۲ رتبه ۱۳بوده و امروز در رتبه ۶ هستیم، این رشدی است که به همت کار آفرین ها وتولیدکنندگان وکارگران حاصل شده و این روند روبه بهبودی است.

وی در رابطه با آمار صادرات غیر نفتی استان نیز گفت : نسبت به مهر ماه ۹۷، ۳درصد افزایش صادرات غیر نفتی داشتیم و امیدواریم به رغم همه تحریم ها بتوانیم بالاتر از سقف سال گذشته صادرات غیر نفتی داشته باشیم.

استاندار مرکزی با اشاره به حقوق عقب افتاده کارگران اذرآب متذکر شد : حدود سه ماه حقوق کارگران عقب افتاده که همیشه پرداخت حقوق در این کارخانه به همین روال بوده ودر حال حاضر ۳۰هزار تن سفارش داریم ومشکلی در نقدینگی نداریم.

وی در این رابطه افزود : اذراب می تواند با یک انسجام درون سازمانی تولیداتش را بالا ببرد، وضع هپکو با اذراب متفاوت است، در حال حاضر آذراب مشتری وسفارش دارد.

اقازاده دولت را در کنار کارگران دانست وبیان کرد: دولت هیچ نقشی در مشکلات آذراب وهپکو ندارد فقط یک واگذاری اشتباه بوده، اما با این حال دولت در کنار کارگران است وحمایتشان می کند.

وی از وزیر تعاون، کار ورفاه اجتماعی خواستار انتخاب یک نماینده برای بررسی اوضاع هپکو وآذراب شد وخاطر نشان کرد:
یک نماینده ویژه رابط ما با تهران باشد که بتواند ظرف مدت یکماه مشکل اذراب را رسیدگی کند تا بتوانیم هر چه سریعتر سهام بانک کشاورزی را که خوب نتوانسته بنگاه داری کند، رسیدگی کنیم.

46

کد خبر 1312800

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گیتی آذرپی درگذشت