چرا یادگیری زبان انگلیسی ضرورتی مهم برای دانش آموزان است؟


چرا یادگیری زبان انگلیسی ضرورتی مهم برای دانش آموزان است؟

یک کارشناس حوزه علوم آموزشی و تربیتی معتقد است: دانش‌آموزان با مسلط شدن در یادگیری، خواندن و نوشتن در پایه سوم ابتدایی باید زبان انگلیسی را یاد بگیرند و اگر قانون حذف زبان انگلیسی در مدارس اعمال شود، ضربه بزرگی به تعلیم و تربیت کشور خواهد زد.

فریدون شعبانی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه امروزه زبان انگلیسی در سطح جامعه و عرصه کاری کاربرد زیادی دارد، اظهار کرد: کسی که زبان انگلیسی را آموزش ندیده است در واقع بی سواد محسوب می‌شود، مثلا در چند دهه قبل، پدران ما خواندن به زبان فارسی را آموزش ندیده بودند بنابراین زبان انگلیسی، همان نقش را دارد و اگر حذف شود، بی سوادی را در نسل‌های آینده افزایش خواهد داد.

وی با اشاره به اینکه امروزه کالاهایی اعم از قطعات خودرو، دارویی و بهداشتی که از کشورهای دیگر خریداری می‌شود، پشت‌نویس آن انگلیسی است، تصریح کرد: دانش آموزان زبان انگلیسی را به صورت گرامر، دستور و ادبیات در مدرسه فرا بگیرند و این امر می‌تواند به سطح سواد آن‌ها کمک کند.

این کارشناس حوزه علوم آموزشی و تربیتی خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی‌های افرادی که در سفارتخانه کشورهای دیگر کار می‌کنند، مسلط بودن به زبان انگلیسی است بنابراین دانش آموزان علاوه بر اینکه زبان کشورهای دیگر را یاد می‌گیرند، باید زبان انگلیسی را نیز در مدارس آموزش ببینند.

شعبانی با بیان اینکه زبان انگلیسی، یکی از زبان‌های بین المللی و جهانی بوده و حذف آن در مدارس بدون کارشناسی است، گفت: طرحی که نمایندگان مجلس برای حذف زبان انگلیسی را در مدارس دادند، بدون کارشناسی است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته