20 هزار جلد شناسنامه در چهارمحال و بختیاری تعویض شد


20 هزار جلد شناسنامه در چهارمحال و بختیاری تعویض شد

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل ثبت احوال چهارمحال و بختیاری گفت: در 6 ماهه نخست سال‌جاری 20 هزار و 685 جلد شناسنامه در این استان تعویض شده است.

عبدالرضا کریمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: این شناسنامه‌ها به صورت مستعمل در دست مردم چهارمحال و بختیاری قرار داشت که تعویض و بجای آن شناسنامه مکانیزه صادر شد.

وی افزود: در نیمه نخست سال‌جاری ۲ هزار و ۶۳۷ جلد شناسنامه المثنی نیز برای متقاضیان واجد شرایط در چهارمحال و بختیاری صادر شده است.

کریمی تصریح کرد: در این مدت همچنین ۸ هزار و ۷۲۰ ولادت در چهارمحال و بختیاری ثبت شد.

وی یادآور شد: از این تعداد ولادت ۴ هزار و ۵۹۷ واقعه مربوط به پسران و ۴ هزار و ۱۲۳ مورد مربوط به دختران است.

مدیرکل ثبت احوال چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: از مجموع ولادت‌های ثبت شده در این استان همزمان با نیمه نخست امسال ۵ هزار و ۵۸ واقعه در مناطق شهری و بقیه مختص روستاها بوده است.

وی گفت: در این مدت همچنین ۲ هزار و ۱۴ واقعه وفات شامل یک‌هزار و ۱۷۴ واقعه مختص آقایان و ۸۴۰ واقعه ویژه بانوان در چهارمحال و بختیاری ثبت شد.

کریمی تاکید کرد: از این تعداد واقعه وفات یک‌هزار و ۲۲۱ مورد در مناطق شهری و ۷۹۳ واقعه در روستاهای چهخارمحال و بختیاری بوده است.

وی همچنین افزود: در نیمه نخست سال‌جاری امیرعلی، محمدطاها، ابوالفضل، حسین، امیرحسین، فاطمه، زهرا، نازنین‌زهرا، یسنا و زینب بیشترین نام‌های انتخابی برای فرزندان مردم چهارمحال و بختیاری در ثبت احوال انتخاب و ثبت شد.

به گزارش ایرنا، از مجموع جمعیت ۷۴۰ هزار و ۹۹ نفری جمعیت واجد شرایط دریافت کارت ملی هوشمند در چهارمحال و بختیاری تاکنون ۶۵۹ هزار و ۵۱۸ نفر برای دریافت کارت ملی هوشمند درخواست داده‌اند که برای ۹۰ درصد آنان کارت صادر شده است.

همچنین ۸۰ هزار و ۵۸۱ نفر از واجدان شرایط دریافت کارت ملی هوشمند در چهارمحال و بختیاری تاکنون درخواستی به این اداره‌کل ارائه نکرده‌اند.

براساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن کشور در سال ۱۳۹۵ چهارمحال و بختیاری ۹۴۷ هزار و ۷۶۳ نفر جمعیت دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | بمباران شدید محله شجاعیه توسط جنگنده‌های اسرائیلی