آغاز طرح بیمه اجباری سلامت در گلستان از سوم آبان


آغاز طرح بیمه اجباری سلامت در گلستان از سوم آبان

سرپرست اداره کل بیمه سلامت گلستان از اجرای طرح بیمه اجباری سلامت برای افراد فاقد بیمه از سوم آبان ماه همزمان با آغاز هفته بیمه سلامت خبرداد.

مهرداد کمانگری در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: ۵ تا ۶ درصد مردم استان گلستان فاقد هیچ گونه بیمه هستند و این آمار در سطح کشور ۱۰ درصد است.

وی با اشاره به اینکه دولت تحت پوشش بیمه همگانی قرار دادن افراد فاقد بیمه را در دستور کار قرار داده است، افزود: افراد فاقد بیمه می توانند از سوم آبان ماه برای ثبت نام بیمه خود به سایت سازمان بیمه سلامت یا دفاتر پیشخوان طرف قرارداد با بیمه سلامت مراجعه کنند.

سرپرست اداره کل بیمه سلامت گلستان درخصوص پرداخت حق بیمه، گفت: براساس دهک بندی که از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی صورت گرفته، دهک های اول تا سوم هیچ گونه وجهی پرداخت نمی کنند، دهک چهارم ۵۰ درصد حق بیمه و دهک های پنجم تا دهم ۱۰۰ درصد حق بیمه را پرداخت خواهند کرد.

کمانگری در ادامه با اشاره به اینکه سوم تا نهم آبان ماه به عنوان هفته "بیمه سلامت" نامگذاری شده است، خاطرنشان کرد: برپایی نمایشگاه، برگزاری میزگردهای رادیویی و تلویزیونی، شرکت در نماز جمعه و چک کردن فشار خون نمازگزاران، به صدا درآمدن زنگ بیمه سلامت در مدارس، تجلیل از ایثارگران و خانواده های معظم شهدا و برگزاری مسابقات ورزشی، هنری و فرهنگی از جمله برنامه های این هفته در استان است.

وی بیان کرد: عناوین روزهای هفته بیمه سلامت به ترتیب "بیمه سلامت، توانمندسازی و ترویج فرهنگ عمومی"، "بیمه سلامت، سازمان الکترونیک و هوشمندسازی"، "بیمه سلامت، سطح بندی و نظام ارجاع"، "بیمه سلامت، پوشش بیمه همگانی و حفاظت از بیمه شدگان"، "بیمه سلامت، حقوق شهروندی و مشتری مداری"، "بیمه سلامت، تجمیع منابع و خرید راهبردی" و "بیمه سلامت، مشارکت های اجتماعی و شرکای کاری" است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط