توسعه زیرساخت‌های اربعین در مهران چشمگیر است


توسعه زیرساخت‌های اربعین در مهران چشمگیر است

ایلام - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: وضعیت توسعه زیرساخت‌ها و خدمات‌رسانی به زائران در پایانه مرزی مهران امسال نسبت به سال‌های گذشته بسیار چشمگیر است.

حجت‌الاسلام والمسلمین اله‌نور کریمی‌تبار روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هر سال سرمایه‌گذاری‌ها در پایانه مرزی و مسیرهای منتهی به مرز مهران بیشتر می‌شود و زیرساخت‌های اربعین در حال کامل شدن است.

وی افزود: در مقایسه با مرز زرباطیه و مسیرهای منتهی به عتبات عالیات در کشور عراق وضعیت مرز مهران با وجود تحریم‌ها، فشارهای اقتصادی، کمبود منابع مالی و کاهش درآمدهای نفتی مطلوب‌تر و زیرساخت‌ها تکمیل‌تر است.

حجت‌الاسلام کریمی‌تبار یادآور شد: تا چندین سال پیش مرز مهران فاقد هرگونه زیرساخت و امکاناتی بود اما با استقبال زائران و تجار به دلیل نزدیکی و امنیت مرز مهران و گرایش مردم برای تردد از این مرز، زیرساخت‌ها و امکانات به تدریج در این مرز توسعه یافت و این روند کماکان با همت مسئولان و بخش خصوصی ادامه دارد.

به گفته وی امنیت در هر 2 سوی مرز و مسیرهای خاک عراق منتهی به مرز مهران، مهمان نوازی مردم استان ایلام نسبت به زائران و نزدیکی جغرافیایی به عتبات عالیات از طریق مرز مهران باعث شد عمده زائران و بازرگانان مرز مهران را برای سفر به عراق انتخاب کنند.

وی در مورد اربعین امسال نیز تاکید کرد: اربعین امسال با وجود حجم بسیار زیاد زائران اما با همت و تلاش همه دستگاه‌ها و نهادهای دولتی، خصوصی و نظامی و به ویژه مردم با کمترین مشکل و چالش برگزار شد.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: عموم مردم همپای مسئولان در انجام خدماتی چون تعذیه، آب آشامیدنی، سرویس‌های بهداشتی و اسکان حضوری پررنگ داشتند و صحنه‌های قشنگی را در اربعین امسال ایجاد کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیروقت خوابیدن مشکلی ایجاد می‌کند؟