زاد و ولد در اردستان 22 درصد کاهش یافت


زاد و ولد در اردستان 22 درصد کاهش یافت

کاشان- ایرنا- سرپرست اداره ثبت احوال اردستان گفت: میزان زاد و ولد امسال در این شهرستان 22 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است.

رضا صدیق روز دوشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: ۲۳۷ مورد ولادت در ۶ ماهه نخست سال‌جاری ثبت شده و از این تعداد ۱۲۰ نفر پسر و ۱۱۷ نفر دختر هستند، در حالی که در مدت مشابه سال گذشته این آمار ۲۹۰ نفر بود.

وی بیان کرد: علی، محمد، امیرحسین، فاطمه و نازنین‌زهرا بیشترین فراوانی را در بین نام‌های پسرانه و دخترانه داشتند.

سرپرست اداره ثبت احوال اردستان از کاهش ۳.۸ درصدی ثبت وفات نیز خبر داد و اضافه کرد: ۶ ماهه نخست سال‌جاری تعداد ۱۵۶ واقعه به ثبت رسید، در حالی که ۱۶۲ واقعه فوت در مدت مشابه سال گذشته ثبت شده بود.

وی همچنین اظهار داشت: ۱۰۸ فقره ازدواج و ۲۵ فقره طلاق هم در این مدت به ثبت رسید که ازدواج نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ۱۴۴ فقره، کاهش ۳۴ درصدی داشته و طلاق با ۳۱ فقره، ۲۴ درصد کاهش یافته است.

صدیق ادامه داد: بر اساس اعلام سازمان ثبت احوال، میزان کنونی زاد و ولد زنگ خطری برای آینده اردستان به شمار می‌آید، چرا که بیشترین جمعیت سالخورده را در استان اصفهان دارد و به شهرستانی پیر مشهور شده است.

وی تاکید کرد: بر این اساس دستگاه‌های مرتبط با جمعیت و فرهنگی باید راهکارهای مناسبی برای ترغیب خانواده‌ها به فرزندآوری اندیشیده و موارد تشویقی در نظر بگیرند.

سرپرست اداره ثبت احوال اردستان در ادامه نیز از بخشداران، دهیاران، خانه‌های بهداشت، پزشکی قانونی و شهرداری‌ها خواست تا وقایع فوت را در کوتاه‌ترین زمان ممکن برای ثبت به این اداره گزارش کنند.

شهرستان ۴۲ هزار نفری اردستان در فاصله نزدیک به ۱۱۸ کیلومتری شمال‌شرقی اصفهان واقع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اینفوگرافیک/ نکات کلیدی زندگی موفق در جزء هفدهم قرآن