نوید محمدزاده کار خود را از کرج شروع کرد


نوید محمدزاده کار خود را از کرج شروع کرد

نمایشنامه‌نویس البرزی گفت: به دلیل کمبود پلاتو، اغلب گروه‌های تئاتر استان، نمایش خود را در تهران به روی صحنه می‌برند.

عبدالرضا یعقوبی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به مناسب نبودن زیرساخت‌های تئاتر استان اظهار کرد: تئاتر البرز به لحاظ کیفیت اجرا و بازیگران، یکی از تئاترهای حرفه‌ای کشور است و درخشش هنرمندان و گروه‌های تئاتر این استان در جشنواره‌های مختلف گواه این ادعا است.

وی ادامه داد: در جشنواره‌هایی که برگزار می‌شود، اگر هنرمندان البرزی حضور داشته باشند بی شک دست خالی به خانه برنمی‌گردند و حتما موفق به دریافت جایزه می‌شوند.

نمایشنامه‌نویس البرزی تصریح کرد: تئاتر البرز بسیار حرفه‌ای است، اما زیرساخت‌های آن زیر خط آماتوری است. نمونه آن وضعیت سالن‌های تئاتر شهر کرج است که از لحاظ امکانات و کیفیت از سالن‌های درجه چندم شهرهای دیگر هم اوضاع بدتری دارد.

وی توضیح داد: تئاتر شهر کرج در منطقه‌ای دور از مرکز شهر و در حاشیه قرار گرفته و به خاطر موقعیت نامناسب جغرافیایی آن بسیاری از مردم علاقه‌ای به آمدن به این منطقه و دیدن تئاتر ندارند.

یعقوبی با بیان اینکه تئاتر شهر کرج برای بسیاری ناشناخته است، خاطرنشان کرد: حتی راننده‌های تاکسی که معمولا همه جای شهر را بلدند، مسیر سالن تئاتر و مکانش را نمی‌دانند، بسیاری از هنرمندان دیگر رشته‌ها هم نمی‌دانند تئاتر شهر کجاست و وقتی ما هنوز درگیر چنین مساله‌ای هستیم، چطور می‌شود انتظارات بیشتری را برآورده کرد.

این هنرمند البرزی اضافه کرد: ه دلیل این فضا و کمبود سالن نمایش، اغلب هنرمندان تئاتردر کرج تمرین کرده و تئاتران را در تهران به روی صحنه می برند که این به ضرر هنر البرز تمام می‌شود.

این نمایشنامه‌نویس البرزی گفت: بسیاری از هنرمندان مطرح کشوری مانند خیراله تقیانی‌پور، اشکان خلیل‌نژاد، محمدهادی عطایی و نوید محمدزاده از کرج درخشیدند، اما چون در این شهر جایگاهی برای خود نیافتند ناچار به کوچ به تهران شدند.

وی افزود: اگر مسئولان دلسوزانه‌تر به هنر تئاتر نگاه کنند، ظرفیت‌های این هنر به هدر نمی‌رود ما می‌توانیم به جایگاه واقعی خود در این رشته دست یابیم، ولی واقعیت این است با وعده و وعید و سخنرانی کاری از پیش برده نمی‌شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا