افزایش آمادگی همدان برای مهار سیلابهای احتمالی


افزایش آمادگی همدان برای مهار سیلابهای احتمالی

همدان- ایرنا- مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان گفت: با بررسی وضعیت رودخانه‌ها، پل‌ها و دیگر تاسیسات آمادگی دستگاه‌های مسئول برای مهار سیلاب احتمالی رصد و افزایش می‌یابد.

علیمردان طالبی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: تیمی متشکل از دستگاه‌های مسئول اقدام به سرکشی و بازدید از محل‌هایی که در سیلاب ۹۸ احتمال بروز خطر و آسیب در این محل ها زیاد بود کردند.

وی اضافه کرد: در این محل ها اگر در بارندگی ها فروردین سالجاری شاهد تداوم بارندگی یا تبدیل برف به باران بودیم با مشکلاتی مواجه می‌شدیم .

مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان اظهار داشت: بنابراین نقاط و مکان‌هایی که احتمال بروز خطر در آنها زیاد بود شناسایی شده و در صورت نیاز لایروبی و باز کردن دهانه پل و دیگر فعالیت های عمرانی مورد نیاز صورت گرفت.

طالبی بیان کرد: عبور تاسیسات از برخی محل ها امکان بروز خطر هنگام سیلاب را تشدید می کند بنابراین این تاسیسات شناسایی و برای رفع خطر احتمالی نسبت به جابجایی محل عبور آنها چاره‌اندیشی شده است.

وی نقش مردم را در دفع آب های سطحی بسیار مهم دانست و گفت: علت اصلی آبگرفتگی و انسداد محل عبور آب ریختن نخاله و زباله در این مکان ها است که امید می رود دیگر شاهد این اقدام نباشیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طَرح ِ اَندام ِ درد