هزاره ها عجب جانوران سیاسی هستند!


"در این روزها در پست های این و آن به مجادله میان محمد ناطقی، شاه حسین مرتضوی و اعلا رحمتی بر میخوردم و از پستها و کمنتها زود میگذشتم و در نتیجه از موضوع سر در نمیآوردم. چند لحظه قبل در صفحه ام یک پست محمد ناطقی ظاهر شد (نمیدانم چرا در این...

"در این روزها در پست های این و آن به مجادله میان محمد ناطقی، شاه حسین مرتضوی و اعلا رحمتی بر میخوردم و از پستها و کمنتها زود میگذشتم و در نتیجه از موضوع سر در نمیآوردم. چند لحظه قبل در صفحه ام یک پست محمد ناطقی ظاهر شد (نمیدانم چرا در این روزها این چنین میشود، او در لیست دوستان مجازی من نیست). از خواندن آن بازهم نفهمیدم موضوع از چیست. فقط پست محمد ناطقی پر از کنایه حقارت آمیز علیه مرتضوی و رحمتی بود. حتی وی یکی از آنها را در زمان "جهاد" ملازم خود معرفی کرد. بگذریم از اینکه در آن زمان آقا و ارباب واقعی کی بود و ملازمان کی (آشنایی مستقیم با اوضاع آن زمان آنها داشتم) من از توهین و پایین آوردن منزلت یک انسان بدم میاید. این نه بحث است نه انتقاد. چون من یک آشنایی دور با ناطقی دارم (اگر همان ناطقی که لباس طلبه و روحانیون را داشت و اشتباه نکرده باشم)، مرتضوی را هم بخاطری میشناسم که به جرم صراحت گویی مرا بلوکه کرد و رحمتی را هم کمی بیشتر میشناسم، در پای پست محمد ناطقی کمنت زیر را گذاشتم:

" شما ها، هزاره ها، تا زمانیکه مانند گربه و ... روی مسایل خورد و ریزه و تمایلات و جاه طلبی شخصی باهم جنگ و جدال دارید و از کینه و کنایه علیه همدیگر دریغ نمیکنید، اصل و جوهر سیاست افغانستان را نادیده میگیرید، هر کی باشید، در هر مقام و جایگاهی که قرارداشته باشید یا قرارتان بدهند، از ملازمی بیرون نمی آئید. برای بیرون آمدن از آن آزادی، آگاهی و همبستگی و وحدت لازم دارید، چیزی که ندارید.

پ. ن. مطمئنم که فهمیدید که منظور من یک فرد نیست، با هیچ یک از شما "پدرکشی" ندارم. مجموع قشر سیاسی هزاره است. "
پ.ن . "جانور سیاسی" یک اصطلاح فرانسوی است که به یک سیاستمدار زبردست و با هوش اطلاق میشود. راستی من نمیفهمم که این چه مرضی است که این قوم را فرا گرفته. انگار آنها متحدانه تصمیم گرفته اند که هرگز متحد نشوند!

کریم پاکزاد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن برای فارغ التحصیلی پیش دبستانی