دقت عمل «کروز» فراتر از انتظار است


دقت عمل «کروز» فراتر از انتظار است

کشور ترکیه خودروساز نیست، اما قطعه‌ساز است. از این‌ رو هرچه مونتاژ کند، از ایران جلوتر خواهد بود. چون صنعت را از جای درستی آغاز کرده است. در ایران نیز وقتی نمایندگان ملت از کیفیت خودرو صحبت می‌کنند، باید بدانند کیفیت در خط مونتاژ خودرو نیست، کیفیت و دقت در قطعه‌سازی است

به گزارش «اخبار خودرو»، «علیرضا محجوب»، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس درمجلس شورای‌اسلامی درجریان بازدید از فعالیت‌ها، خطوط تولید و مراکز طراحی و تولید دستگاه‌های صنعتی سایت شماره 2 شرکت «کروز» اظهار داشت: «وقتی نمایندگان ملت از کیفیت خودرو صحبت می‌کنند، کیفیت درخط مونتاژ خودرو نیست؛ کیفیت و دقت درصنعت قطعه‌سازی است که خوشبختانه میزان دقتی را که امروز دربازدید از «کروز» شاهد بودم به‌عبارتی باید بگویم فرادقت است.»

رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای‌اسلامی، «کروز» را یک شرکت موفق خصوصی با ساختار مناسب و بهره‌ور خواند و خواستار آن شد تا ترتیبی اتخاذ شود که سایر نمایندگان ملت نیز با بازدید از شرکت قطعه‌سازی «کروز» بیش از گذشته به‌اهمیت و جایگاه صنعت‌قطعه‌ پی ببرند.

قطعات پیچیده‌تر نقش کلیدی‌تر دارند

محجوب ضمن بازدید از شرکت قطعه‌سازی «کروز» گفت: «قطعه‌سازی مادر همه صنایع است؛ هرچه قطعات پیچیده‌تر باشند، نقش آن‌ها کلیدی‌تر است. درگذشته دسته‌سیم خودرو را وارد می‌کردیم، اما امروز وقتی می‌بینیم بااین سرعت و انضباط و به‌این ترتیب دسته‌سیم و اجزای کنترلی خودرو را تولید می‌کنیم و تاچه‌میزان درآن هنر، مهارت و فن صورت گرفته است، واقعا خدا را شکر می‌کنیم.»

وی افزود: «چون قبلا خودمان تولیدکننده این سیم‌ها بودیم، کاملا این ترتیبات را می‌شناسیم و می‌بینیم که باضریب خطای صفر این کار درقطعه‌سازی «کروز» انجام می‌شود و اهمیت کار به‌وضوح
مشخص است.»

قطعه‌سازی نوعی ریخته‌گری ساده نیست

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس درمجلس باانتقاد از اینکه شناخت نمایندگان و آحاد جامعه نسبت به‌توان قطعه‌سازی کم است، تصریح کرد: «برخی افراد فکر می‌کنند قطعه‌سازی نوعی ریخته‌گری ساده است. اهمیت این موضوع حتی برای برخی همکاران من درمجلس نیز آن‌قدرها روشن نیست. از این رو، من از شرکت «کروز» درخواست می‌کنم ترتیبی اتخاذ کنند تا دیگر نمایندگان مجلس و مسئولان ذیربط از این مجموعه بازدید کنند تا برای مردم، نمایندگان ملت و دولتمردان ملموس شود که صنعت‌قطعه‌ چقدر اهمیت دارد و در تصمیم‌سازی‌ها و تصمیم‌گیری‌های خرد و کلان برای صنایع کشور اعم از صنایع مادر همچون فلزی و پتروشیمی و صنایع‌خودرو و قطعه کارشناسی‌تر عمل کنند.»

پیشرفت صنعت‌خودرو درگرو پیشرفت قطعه‌سازی است

محجوب باتاکید بر اینکه بعضی کشورها به‌جای خودروسازی، قطعه‌سازی را شروع کردند، بیان داشت: «کشور ترکیه خودروساز نیست، اما قطعه‌ساز است. ازاین‌رو، هرچه مونتاژ کند، از ایران جلوتر خواهد بود. چون صنعت را از جای درستی آغاز کرده است.»

وی اظهار داشت: «وقتی نمایندگان ملت ازکیفیت خودرو صحبت می‌کنند، کیفیت درخط مونتاژ خودرو نیست؛ کیفیت و دقت در ‌قطعه‌سازی‌ است که خوشبختانه میزان دقتی که امروز دراین بازدید شاهد بودیم، به‌عبارتی فرادقت است.»

رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای‌اسلامی درپایان یادآور شد: «شاهد ارتقا و پیشرفت قابل ملاحظه‌ای درقطعه‌سازی «کروز» بودم و امیدوارم این مسیر ارتقا متوقف نشود؛ تا زمانی که واحدی حرکت رو به‌جلو دارد، این واحد زنده و پویاست و همه صنایع وابسته به‌آن زنده و پویا هستند. به‌بیان دیگر، قطعه‌سازی هنری است که می‌تواند درخدمت همه صنایع قرار گیرد و یک صنعت همگانی است.»

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حِسِ زیبا