دو کاندیدا از شاهین‌شهر در جشنواره تئاتر استان و جشنواره کودک


دو کاندیدا از شاهین‌شهر در جشنواره تئاتر استان و جشنواره کودک

معاون اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهین‌شهر گفت: امسال تئاتر شاهین‌شهر با دو نماینده در سی و یکمین جشنواره تئاتر استان و بیست و ششمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان حضور دارد.

رضا توماری در گفت وگو با ایسنا، گفت: امسال در مرحله انتخابی آثار راه یافته به سی و یکمین جشنواره استانی تئاتر ۵ اثر از شاهین‌شهر حضور داشت، که نمایش‌های "شصت" و "گراز" گوی سبقت را از رقیبان ربوده و نظر داوران را به خود جلب کرد.

وی تصریح کرد: نمایش "شصت" به نویسندگی و کارگردانی هومن حیدری در ژانر اجتماعی، به موضوع اثرگذارِ ارتباط زوجین در تحکیم بنیان خانواده و لزوم ایجاد اعتماد متقابل بین زوجین پرداخته و با نمایش برخی آسیب‌ها از جمله شک و تردیدها به لزوم روابط عاطفی گسترده‌تر در زندگی زناشویی تأکید می‌کند و نمایش "گراز" به کارگردانی و نویسندگی هادی عسکری نیز، موضوع اعتیاد و تأثیرات نامطلوب آن در زندگی و چالش‌های ناهنجار آن در خانواده را به تصویر کشیده است.

معاون اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهین‌شهر، خاطرنشان کرد: امسال، ۲۱ نمایش در سطح استان، برای ورود به سی و یکمین جشنواره استانی تئاتر، با یکدیگر رقابت کردند، که دو بار درخشیدن نام شاهین‌شهر در میان ۱۰ اثر پذیرفته‌شده می‌تواند بیانگر توانمندی و پتانسیل بالای این شهرستان در هنرهای نمایشی و تئاتر باشد.

گروه تئاتر شاهین‌شهر در جشنواره بین‌المللی کودک

توماری گفت: امسال دو اثر از شاهین‌شهر در بیست و ششمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان حضور دارد.

وی افزود: نمایش "بیگ بنگ" به کارگردانی فرامرز غلامیان از بین ۵۱ اثر در بخش نوجوان به جشنواره راه یافته است و این در حالی است که نمایش‌خیابانی "آینده مال بچه‌ها" به کارگردانی هیام احمدی نیز، در بخش تئاتر خیابانی این جشنواره حضور دارد.

آبان ماه امسال همدان، میزبان برگزاری این جشنواره با شعار "کودک، طبیعت و تئاتر" است. همچنین سی و یکمین جشنواره استانی تئاتر اصفهان از ۲۰ تا ۲۴ آبان ماه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها