شکایت 15 نماینده مجلس از سازمان بودجه برای عدم افزایش حقوق سربازان


شکایت 15 نماینده مجلس از سازمان بودجه برای عدم افزایش حقوق سربازان

تهران- ایرنا- نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از شکایت 15 نماینده مجلس از سازمان برنامه و بودجه به دلیل عدم افزایش حقوق سربازان وظیفه مطابق با قانون خبر داد.

پروانه مافی روز دوشنبه در کانال تلگرامی خود ضمن انتقاد از سازمان برنامه و بودجه در رابطه با عدم افزایش حقوق سربازان، نوشت: «۱۵ تن از نمایندگان مجلس در نامه‌ای به هیات رئیسه، خواستار اعمال ماده ۲۳۴ آئین نامه داخلی مجلس به خاطر استنکاف سازمان برنامه و بودجه از اجرای قانون درخصوص حقوق سربازان وظیفه در لوایح بودجه سالیانه شدند.

وی اظهار داشت: طبق ماده ۳۸ قانون اصلاح موادی از قانون خدمت وظیفه عمومی، حقوق سربازان وظیفه باید حداقل ۶۰ و حداکثر ۹۰ درصد حداقل حقوق کارکنان نیروهای مسلح باشد؛ که سازمان برنامه و بودجه با نقض قانون از اجرای آن استنکاف ورزیده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در پی این نامه، هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، موضوع را به کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات ارجاع داده تا ظرف مدت ۱۰ روز، گزارش خود را ارائه کند.»

مافی خاطرنشان کرد: طبق ماده ۲۳۴- هرگاه حداقل ۱۰ نفر از نمایندگان و یا هرکدام از کمیسیون‌ها، عدم رعایت شئونات و نقض یا استنکاف از اجرای قانون یا اجرای ناقص قانون توسط رئیس‌جمهوری و یا وزیر و یا مسئولین دستگاه‌های زیرمجموعه آنان را اعلام کنند، موضوع بلافاصله از طریق هیأت رئیسه جهت رسیدگی به کمیسیون ذیربط ارجاع می‌گردد.

وی یادآور شد: کمیسیون حداکثر ظرف مدت ۱۰ روز موضوع را رسیدگی و در صورت وارد بودن با اظهارنظر صریح، گزارش خود را از طریق هیأت رئیسه به مجلس ارائه می‌دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مجلس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور