AFC و فیفا حس کردند با آن‌ها صادق نیستیم/ اینفانتینو، پسرخاله بحرینی‌ها هم باشد حق با ماست


AFC و فیفا حس کردند با آن‌ها صادق نیستیم/ اینفانتینو، پسرخاله بحرینی‌ها هم باشد حق با ماست

رئیس کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال درباره آخرین وضعیت پرونده تیم‌های لیگ برتری و همچنین اهانت هواداران بحرین به سرود ایران صحبت کرد.

به گزارش مشرق ، داریوش مصطفوی رئیس کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال درباره آخرین وضعیت پرونده باشگاه‌ها در کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای بیان کرد: رای کمیته بدوی چهارشنبه هفته پیش صادر شد و باشگاه‌ها ۵ روز فرصت دارند اعتراض خود را در کمیته استیناف مطرح کنند. این زمان هم تا دوشنبه به اتمام می‌رسد و ما تا هشت آبان فرصت داریم نتیجه بررسی‌های نهایی را به AFC اعلام کنیم.

AFC و فیفا حس کردند با آن‌ها صادق نیستیم/ اینفانتینو، پسرخاله بحرینی‌ها هم باشد حق با ماست

او افزود: زمان اعتراض باشگاه‌ها به اتمام نرسیده است و پس از پایان این مهلت بررسی را آغاز خواهیم کرد. به صورت معمولی هم آرای کمیته بدوی در کمیته استیناف تایید خواهد شد. ما تاکنون ندیده ایم اعتراضی به کمیته استیناف ارسال شود، اما اگر باشگاهی درخواست رسیدگی مجدد داشته باشد، بی شک این کار را انجام می‌دهیم.

اعضای کمیته بدوی و استیناف مجوز حرفه ای با تایید AFC انتخاب شده اند

رئیس کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال درباره اینکه حتی با تایید شدن رای کمیته بدوی از سوی کمیته استیناف آیا امکان رد شدن این آرا از سوی AFC وجود دارد یا خیر، بیان کرد: اعضای کمیته بدوی و استیناف با پیشنهاد فدراسیون فوتبال ایران و تایید کنفدراسیون فوتبال آسیا انتخاب شده اند. در چنین حالتی احتمال رد کردن آرای این اعضا خیلی پایین است. در واقع باید AFC آرای ما را تایید کند در غیر این صورت خودتان می‌دانید اخلاق من چگونه است. باید AFC رای‌ای که از فیلتر کمیته بدوی و استیناف تایید شده است را بپذیرد، اما به هر حال در این کنفدراسیون قانونی مصوب شده است که طبق آن می‌تواند از میان تمام مدارک ارسالی یک تا ۲ پرونده را به شکل اتفاقی استخراج شده و روی آن بررسی مجدد انجام شود. این کار ایرادی ندارد، اما اگر قرار باشد آرای ما را قبول نکنند، خود مسئولان AFC بیایند از ابتدا مدارک باشگاه‌ها را بررسی کنند.

مدارک برخی باشگاه‌ها ایراد کوچکی دارد که آن هم رفع می‌شود

مصطفوی افزود: موضوع مسلمی که از یک ماه پیش روی آن تاکید کردم این است که حضور پرسپولیس، سپاهان، استقلال و پدیده در فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا قطعی است. تراکتور و ذوب آهن مجوز حرفه‌ای می‌گیرند. باشگاه‌هایی مانند فولاد، سایپا و پیکان هم تنها ایراد کارشان این است که سرمربی آن‌ها مدرک پرولایسنس نگرفته است. در واقع جواد نکونام، ابراهیم صادقی و حسین فرکی در این کلاس‌ها شرکت نکرده اند. این موضوع هم مشکلی نیست و با توجه به توانایی‌ها و تجارب این مربیان مشکل سه باشگاه هم برای سال آینده رفع می‌شود. سایپا، پیکان و فولاد هم با توجه به زیرساخت‌های شان مجوز حرفه‌ای می‌گیرند.

AFC و فیفا حس کردند با آن‌ها صادق نیستیم/ اینفانتینو، پسرخاله بحرینی‌ها هم باشد حق با ماست

فیفا و AFC جایی حس کردند ایران با آن‌ها صادق نیست

او افزود: زمانی که من نایب رئیس کمیته فنی کنفدراسیون فوتبال آسیا بودم AFC به باشگاه‌ها و فدراسیون‌ها اختیار کامل داده بود، اما متاسفانه فیفا و AFC جایی احساس کردند ایران با آن‌ها صادق نیست. به همین دلیل افرادی را برای رسیدگی به مدارک باشگاه‌ها انتخاب کردند که همه آن‌ها را قبول دارند و اکنون هم آرای کمیته بدوی و استیناف از سوی کنفدراسیون پذیرفته می‌شود.

سرود ایران مظهر غرور و افتخار است و فیفا باید با اهانت بحرینی‌ها برخورد کند

رئیس اسبق فدراسیون فوتبال درباره اهانت بحرینی‌ها به سرود جمهوری اسلامی ایران پیش از بازی اخیر بین این ۲ تیم بیان کرد: فدراسیون فوتبال با این حجم بی پولی تلاش خود را انجام می‌دهد، اما مشکل جایی است که حرف ما در سطح قاره برش لازم را ندارد و این دیگر از دست فدراسیون هم خارج است. حرکت بحرینی‌ها خلاف مقررات فیفا و AFC بود. همانگونه که فیفا بسیاری از مسائل فوتبال ایران را به حق پیگیری می‌کند باید با بی احترامی به سرود ایران که مظهر غرور، افتخار، فرهنگ و منش کشورمان است، برخورد کند.

حتی اگر رئیس فیفا پسرخاله بحرینی‌ها باشد حق با ایران است

مدیرعامل اسبق باشگاه پرسپولیس درباره احتمال استفاده بحرینی‌ها از قدرت شیخ سلمان برای جلوگیری از جریمه احتمالی بیان کرد: برای احقاق حق مان باید از فرد پیگیری استفاده کنیم که قدرت و نفوذ زیادی هم داشته باشد. شیخ سلمان که دیگر نمی‌تواند مقابل قانون و مقررات بایستد و اگر ما به همین اصول قانونی فیفا استناد کنیم در این پرونده به نتایج خوبی می‌رسیم. به نظر من پیگیری این شکایت ارتباطی به وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک هم ندارد چرا که از نظر فیفا این دخالت‌ها بیجا است. مهدی تاج، نایب رئیس AFC است و با استفاده از مشاوران قوی می‌تواند حق ما را بگیرد. حتی اگر رئیس فیفا پسر خاله بحرینی‌ها باشد هم حق با ایران است و باید پیگیر باشیم.

AFC و فیفا حس کردند با آن‌ها صادق نیستیم/ اینفانتینو، پسرخاله بحرینی‌ها هم باشد حق با ماست

لازم باشد یک نفر با لحاف و تشک پشت در دفتر رئیس فیفا بخوابد

مصطفوی تصریح کرد: حتی اگر لازم باشد باید یک نفر با لحاف و تشک پشت اتاق رئیس فیفا بخوابد. در شرایط فعلی فیفا یا باید آئین نامه‌ها و منشور اخلاقی اش را پاره کند یا به شکایت ایران رسیدگی کند. ما بازی را باخته ایم و دیگر نباید حیثیت را ببازیم.

هر تیمی مانند بحرین بازی کند، یقه ایران را می‌گیرد

مصطفوی ادامه داد: هر تیمی مانند بحرین بازی کند، یقه ما را می‌گیرد چرا که به فوتبال روز آشنا نیستیم. کی روش هشت سال تنها فوتبال دفاعی را در تیم ما اجرا کرد و اکنون بازیکنان مان تکنیک یادشان رفته است.

جلو بودن غرور از تکنیک بلای جان فوتبال ایران شده است

بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال ایران اظهار داشت: ایراد کار اینجا بود که بازیکنان ایران جای تکنیک بالاتر، غرورشان بیشتر بود، اما بحرینی‌ها تکنیک و تاکتیک بهتری داشتند. همین جلو بودن غرور از تکنیک به بلای جان فوتبال ایران تبدیل شده است. ما اکنون بازیکنی نداریم که از لحاظ تکنیکی در سطح بالایی باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیروقت خوابیدن مشکلی ایجاد می‌کند؟