امضای توافق سیاسی خارطوم با جبهه انقلابی سودان در جوبا/ آتش بس در دارفور


امضای توافق سیاسی خارطوم با جبهه انقلابی سودان در جوبا/ آتش بس در دارفور

دولت انتقالی خارطوم و جبهه انقلابی سودان امروز توافقنامه سیاسی امضاء می‌کنند و بر اساس آن مذاکرات خود را برای دستیابی به توافقنامه پایان جنگ در دافور شروع خواهند کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، مذاکرات صلح خارطوم با جبهه انقلابی سودان که یکی از مهمترین گروه های مسلح این کشور است از پنجشنبه گذشته تحت نظارت رئیس جمهوری سودان جنوبی در جوبا شروع شده است. جبهه انقلابی سودان یکی از متحدین ائتلاف تغییر و آزادی است. بر اساس توافقی که این ائتلاف با نظامیان سودانی کرده قرار است در شش ماه نخست فعالیت دولت انتقالی، این دولت با تمام گروه های مسلح سودانی وارد مذاکرات صلح شود و به جنگ های داخلی در این کشور پایان دهد.

دولت انتقالی خارطوم و جبهه انقلابی سودان امروز توافقنامه سیاسی امضاء می‌کنند که بر اساس آن، گفت وگوهای خود را برای رسیدن به توافقنامه پایان جنگ در دارفور و دو منقطه دیگر شروع خواهند کرد.

بر اساس توافقنامه سیاسی دولت خارطوم و جبهه انقلابی، هرگونه اقدام یا عملیات نظامی از سوی دو طرف در مناطق درگیر متوقف خواهد شد تا کمک های بشردوستانه به غیرنظامیان ساکن در مناطق درگیری ارائه شود.

به نوشته روزنامه سودان تریبون، جبهه انقلابی سودان و دولت انتقالی توافق کرده بودند، طی دو ماه به توافقنامه صلح دست پیدا کنند تا به منشور ائتلاف آزادی و تغییر عمل کرده باشند.

جبهه انقلابی و دولت انتقالی از شرکای این ائتلاف برای برپایی یک نظام دموکراتیک در سودان هستند.

توافق سیاسی دولت انتقالی با جبهه انقلابی براعلامیه توافقنامه سیاسی که ائتلاف آزادی و تغییر با نظامیان سودانی امضاء کرده است، تاکید دارد. بر اساس این اعلامیه دولت انتقالی موظف است، مذاکرات فراگیری با هدف پایان دادن به بحران داخلی سودان با گروه های تاثیرگذار در این بحران داشته باشد.

قرار است توافقنامه سیاسی دولت انتقالی خارطوم با جبهه انقلابی سودان امروز در حضور رئیس جمهور سودان جنوبی و هیئتی از شورای امنیت سازمان ملل که به جوبا سفرکرده است، امضاء شود.

دولت انتقالی خارطوم در سپتامبر گذشته با گروه های مسلح سودانی در جوبا پایتخت سودان جنوبی توافقنامه‌ای امضاء کرد که بر اساس آن قرار شد، نقشه راهی برای مذاکرات صلح با جبهه انقلابی تهیه شود که آتش بس موقت بین دو طرف را نیز در بربگیرد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ارزش مایکروسافت معادل ارزش مجموع دو شرکت اپل و تسلا