70هزار زائر پاکستانی در زائر سرای امام رضا(ع) زاهدان اسکان داده شدند


70هزار زائر پاکستانی در زائر سرای امام رضا(ع) زاهدان اسکان داده شدند

زاهدان- ایرنا- مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان گفت: 70 هزار زائر پاکستانی مشتاق شرکت در مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) در کربلا از ابتدای محرم تاکنون در زائر سرای امام‌رضا(ع) زاهدان اسکان داده شدند.

حجت الاسلام محسن مومنی مقدم روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس اقدامات عمرانی انجام شده در زائر سرای امام رضا(ع) زاهدان ظرفیت اسکان این مکان از هزار و ۵۰۰ نفر در شبانه روز سال گذشته به سه هزار نفر ارتقا یافت.

وی افزود: ارائه خدمات مختلف رفاهی، فرهنگی و پزشکی برای زائران پاکستانی اسکان یافته در موقوفه امام رضا(ع) زاهدان از جمله مهمترین اقدامات این نهاد است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان گفت: به منظور بهره‌مندی بهتر زوار پاکستانی از برنامه‌های فرهنگی این نهاد در زائرسرای امام رضا(ع) زاهدان مبلغان با زبان اردو به ارائه برنامه می‌پرداختند.

وی برگزاری کرسی‌های تلاوت قرآن‌کریم با حضور ۳۰ قاری برگزیده نوجوان و جوان سیستان و بلوچستان را جمله مهمترین برنامه فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه این استان برای زوار پاکستانی عنوان کرد.

به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان تنها راه ارتباطی پاکستان به حوزه آسیای میانه و اروپا و نیز کشور عراق و قلب زمین یعنی کربلا است و پس از پیروزی انقلاب اسلامی درهای این استان به روی زوار پاکستانی برای رسیدن به قلب زمین باز شده است.
زوار پاکستان در راه رسیدن به سر منزل مقصود و زیارت معشوق پا بر خاک ایران اسلامی گذاشته و گاه شبی را در استان سیستان و بلوچستان سپری می‌کنند.
فرهنگ غنی و عشق و علاقه مردم ایران زمین به ویژه مردمان دیار نخل و آفتاب به سرور و سالار شهیدان باعث شده تا از این کاروان ها همچون برادر و میهمانی عزیز پذیرایی کنند تا احساس غربت به آنان دست ندهد.

۱۰۱ هزار زائر پاکستانی از اول محرم تاکنون وارد سیستان و بلوچستان شدند که علاوه بر زائر سرای امام رضا(ع) زاهدان در مکان های پیش بینی شده ستاد مردمی اربعین استان اسکان داده شدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود اهنگ عزیز منی جون منی تو همه میدونن مال منی