سهم 350 میلیارد ریالی روستاهای سمنان از مالیات بر ارزش افزوده


سهم 350 میلیارد ریالی روستاهای سمنان از مالیات بر ارزش افزوده

سمنان- ایرنا- مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان گفت: سهم روستاهای سمنان از محل اعتبارات مالیات برارزش افزوده امسال 350 میلیارد ریال است.

مهدی صمیمیان روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: سال گذشته بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال با همکاری اداره کل امور مالیاتی سمنان به حساب دهیاری‌های استان واریز شد.

وی خاطرنشان کرد: رفع مشکلات زیرساختی و توجه به عمران و آبادانی در مناطق روستایی از چشم‌اندازها و اهداف پرداخت این میزان اعتبار در مناطق روستایی استان است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان ادامه داد: دولت در کنار توجه به مسایل زیرساختی برای مقابله با بیکاری در مناطق روستایی استان در سال‌های گذشته اقدام‌های جدی انجام داده است که پرداخت تسهیلات به ارزش ۸۰۰ میلیارد ریال با کارمزدهای بانکی بسیار پایین نمونه‌ای از این اقدام‌ها است.

صمیمیان تصریح کرد: توجه به زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری برای ورود فعالان اقتصادی به مناطق روستایی برای ایجاد اشتغال در اولویت قرار دارد و روستاهای سمنان ظرفیت‌های اقتصادی و تولیدی قابل توجه برای توسعه اقتصادی را دارند.

وی اضافه کرد: مهاجرت از مناطق روستایی استان سمنان با رویکرد و برنامه های دولت تدبیر و امید در سال‌های گذشته روند کُندتری به خود گرفته است و برای سالجاری مهاجرت معکوس از روستاها پیش‌بینی می شود.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان گفت: حمایت از مشاغل خانگی و روستایی با توجه به ظرفیت‌ها حمایت می شوند و در سال‌های گذشته صدها طرح اشتغال‌آفرین با محوریت توسعه اقتصادی در روستاها استان تسهیلات دریافت کردند.

۴۶ هزار خانوار با جمعیت ۱۴۲ هزار تن در بیش از ۵۴۹ روستای استان سمنان زندگی می کنند. سمنان دارای ۳۰۸ روستای برخوردار از شورای اسلامی است و ۲۵۷ روستای استان هم دهیاری دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر