تکمیل دایک حفاظتی شهر معمولان نیازمند 15 میلیارد تومان اعتبار


تکمیل دایک حفاظتی شهر معمولان نیازمند 15 میلیارد تومان اعتبار

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان گفت: برای تکمیل دایک حفاظتی شهر معمولان 15 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

به گزارش ایسنا، رضا میرزایی در بازدید از پروژه ساماندهی رودخانه کشکان در شهر معمولان بیان کرد: در سیل ۱۲ فروردین‌ماه سال جاری، بخشی از منازل مسکونی که در بستر سیلابی و حریم رودخانه قرار داشتند به‌طور کامل تخریب شدند، همچنین پل ابراهیم‌آباد که شهر معمولان را به روستای ابراهیم‌آباد و منطقه آمیران کوشکی وصل می‌کند، تخریب شد.

وی افزود: شرکت آب منطقه‌ای بلافاصله پس از فروکش کردن سیل، نسبت به تعیین حد بستر و حریم رودخانه کشکان در شهر معمولان اقدام کرد و نقشه حریم و بستر در اختیار دستگاه‌های ذی‌ربط از جمله بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای بازسازی، جابجایی و نوسازی واحدهای مسکونی قرار داده شد.

میرزایی بیان کرد: دایک حفاظتی شهر معمولان به کارفرمایی شرکت آب منطقه‌ای لرستان در دست ساخت است و حدود ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی در خصوص وضعیت اعتباری این پروژه گفت: مبلغ پیمان ۵ میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی است ولی برای تکمیل دایک حفاظتی شهر معمولان حداقل ۱۵ میلیارد تومان اعتبار موردنیاز است.

این مسئول تصریح کرد: در صورتی که کل تخصیص سال ۹۸ این پروژه ۸۰ میلیون تومان است و پیمانکار پروژه تاکنون از ظرفیت و توان مالی خود استفاده کرده و تاکنون هیچ‌گونه مبلغی به وی پرداخت نکرده‌ایم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان افزود: در صورتی که اعتبار پروژه به‌طور ۱۰۰ درصد تأمین شود ۳ ماهه به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پنتاگون: اقدامی که ایران انجام داد یک حمله بی‌سابقه بود