ضرب‌الاجل استاندار برای توسعه معدنی آذربایجان‌غربی


ضرب‌الاجل استاندار برای توسعه معدنی آذربایجان‌غربی

ارومیه – ایرنا – استاندار آذربایجان‌غربی گفت: مدیران مرتبط هرچه سریع‌تر لکه‌های معدنی قابل سرمایه‌گذاری را آماده کنند تا ظرفیت‌های بالقوه اشتغال در این حوزه توسعه یابد.

محمدمهدی شهریاری یکشنبه شب در جلسه بررسی و حل مشکلات واحدهای معدنی آذربایجان‌غربی افزود: باید با اهتمام مدیران استانی حل مشکلات واحدهای معدنی به منظور تثبیت و توسعه اشتغال در دستور کار همه نهادهای مسئول قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه تاکنون از ظرفیت‌های معدنی آذربایجان غربی استفاده نشده و تنها افتخار بیان آمارها نصیب استان شده است، بیان کرد: در کنار احیای واحدهای راکد جلوگیری از تعطیلی واحدهای معدنی فعال نیز از دیگر وظایف مدیران فعال در حوزه اقتصادی استان است زیرا بسیاری از واحدها با اندکی توجه در حوزه تقسیط بدهی‌های مالیاتی، تامین زیرساخت‌هایی نظیر برق، آب و راه به اشتغال‌زایی بیشتر می‌رسد.

استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به شرایط سخت تولید و صادرات، حمایت از واحدهای نیمه فعال و فعال را واجب دانست و ادامه داد: قابل قبول نیست که واحدی به‌خاطر کوتاهی و بی‌توجهی مدیران تعطیل شود.

شهریاری با بیان اینکه باید هر ماه گزارش اقدامات مسئولان در حوزه حل مشکلات واحدهای معدنی به صورت مستمر ارائه شود، گفت: یکی از راهکارهای افزایش سرمایه‌گذاری در حوزه معدن، انجام استعلام لازم از سوی سازمان‌های مربوطه و آماده‌سازی بستر برای سرمایه‌گذاری قانونی است.

در این جلسه که تا پاسی از شب ادامه داشت، مشکلات برخی از واحدهای معدنی اعم از مالیات، تسهیلات بانکی و تامین زیرساخت‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

آذربایجان‌غربی از استان‌های غنی معدنی به شمار می‌رود ولی میزان سرمایه‌گذاری، درآمدزایی و اشتغال این بخش به هیچ وجه قابل قبول مسئولان ارشد استان نبوده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | تصویری از یک خواننده زیر زمینی در آغوش علی دایی