1215 میلیارد ریال وام به سیل‌زدگان اصفهان پرداخت شد


1215 میلیارد ریال وام به سیل‌زدگان اصفهان پرداخت شد

اصفهان- ایرنا- معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اصفهان گفت: در سال جاری یک هزار و 215 میلیارد و 500 میلیون ریال تسهیلات بانکی به صاحبان واحدهای مسکونی آسیب دیده از سیل این استان پرداخت شده است.

محسن قوی بیان روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این میزان تسهیلات پرداختی در مجموع سه هزار و ۳۲۰ واحد مسکونی خسارت دیده از سیل را پوشش می‌دهد.

به گفته وی این میزان اعتبار مربوط به ۳۲۸ واحد احداث شده شهری، یکهزار و ۷۵۲ واحد روستایی و یکهزار و ۲۴۰ واحد تعمیری شهری و روستایی است.

وی اظهارداشت: تاکنون برای پنج هزار و ۷۲۱ واحد مسکونی آسیب دیده در استان پرونده تشکیل شد و متقاضیان برای دریافت تسهیلات در حال معرفی به بانک‌ها هستند.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اصفهان از معرفی ۲ هزار و ۲۵۰ پرونده واحدهای سیل‌زده به بانک‌های عامل این استان خبر داد و اضافه کرد: از این تعداد تاکنون یکهزار و ۱۶۲ فقره عقده قرارداد شده است.

وی با بیان اینکه تا کنون ۷۳۳ واحد احداث شده و یکهزار و ۱۷۱ واحد تعمیری برای دریافت تسهیلات به بانکها معرفی شدند ادامه داد: تا امروز حدود ۴۰ درصد متقاضیان این واحد برای دریافت تسهیلات به بانکها معرفی شدند و بیش از ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی از پی کنی تا پایان کار در این واحدها وجود دارد.

قوی بیان خاطرنشان کرد: تعمیر واحدها مسکونی تاکنون بطور تقریبی ۹۳ درصد پیشرفت داشت و کار تعمیر حدود ۷۰ درصد آنها به پایان رسیده است.

وی با اشاره به وضعیت پیشرفت فیزیکی واحدهای سیل زده احداثی گفت: تا امروز ۳۷۲ مورد آوربرداری، ۳۳۵ مورد پی‌کنی ساختمان، ۲۸۰ مورد فونداسیون، ۲۰۶ مورد اسکلت، ۸۸ مورد دیوار چینی، ۱۵۶ مورد اجرای سقف و ۵۷ مورد نیز به مرحله اتمام کار رسیده است.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اصفهان با اشاره به وضعیت پیشرفت فیزیکی واحدهای سیل زده تعمیری تصریح کرد: در زمان حاضر عملیات تعمیر یکهزار و ۱۷۹ واحد شروع شده و تعمیر ۵۵۰ واحد مسکونی هم به پایان رسیده است.

بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نخستین نهاد سازندگی است که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با فرمان امام خمینی(ره) تشکیل شد و خدماتی از جمله بسترسازی تامین مسکن قشرهای کم درآمد جامعه، ساماندهی، بازسازی و بهسازی سکونتگاه های مناطق خسارت دیده روستایی، اجرای طرح های هادی روستایی، اعطای تسهیلات قرض الحسنه، صدور اسناد مالکیت روستایی با همکاری اداره ثبت و اسناد و اجرای طرح بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی را به قشرهای کم درآمد جامعه ارائه کرده است.

بارش باران و جریان سیلاب ابتدای امسال به هشت هزار و ۲۶۲ واحد مسکونی شهری و روستایی این استان خسارت زد.
از این تعداد خانه آسیب دیده پنج هزار و ۷۷۶ واحد مسکونی در مناطق روستایی و ۲ هزار و ۴۸۶ واحد شهری دچار خسارت شده که نیاز به بهسازی دارند.
از این تعداد ۲ هزار و ۲۲۳ واحد تخریبی و ۶ هزار و ۲۲۳ واحد نیاز به مرمت و بازسازی دارد.
یکهزار و ۶۶۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی برای مرمت و بازسازی این واحدها مورد نیاز است.
۴۰۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات بلاعوض و ۶۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال تسهیلات بلاعوض معیشتی به مالکان این واحدها پرداخت می‌شود.
در پی بارش‌های بهاره وجاری شدن سیل بخش‌هایی از مناطق جنوبی و سمیرم، بخش شرقی همچون دهستان‌های بهارستان و کوهستان، جبل، کوهپایه، خورو بیابانک و نائین و شهرستان‌های غرب استان اصفهان آسیب دیدند.
استان اصفهان بیش از پنج میلیون نفر جمعیت دارد و دارای بیش از یکهزار و ۷۰۰ روستا و آبادی با جمعیت حدود ۶۰۰ هزار نفر است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اندوه