یک میلیون و 208 هزار مسافر توسط راه‌آهن قم جابه‌جا شدند


یک میلیون و 208 هزار مسافر توسط راه‌آهن قم جابه‌جا شدند

قم- ایرنا- مدیرکل راه‌آهن قم گفت: یک‌میلیون و 208 هزار و 505 تن در نیمه اول امسال توسط راه‌آهن قم به نقاط مختلف کشور جابه‌جا شدند.

محسن اعتماد روز دوشنبه درگفت‌وگو با خبرنگار ایرنا،‌ افزود: دراین مدت ۵۱۷ میلیون و ۹۹۸ هزار و ۶۴ نفر کیلومتر توسط راه‌آهن جابه‌جاشده‌است

وی اضافه کرد: در۶ ماه نخست امسال، ۹ هزار و ۹۹ رام قطار از مسیرهای ریلی قم عبور کرده‌اند و میانگین تاخیر قطارها ۱.۵ دقیقه بوده‌است.

وی در ادامه با اشاره به این‌که جابه‌جایی مسافر توسط راه‌آهن این استان در سه سال گذشته، ۵۰ درصد رشد نشان می‌دهد، بیان کرد: در سال ۹۵، یک‌میلیون و ۵۸۶ هزار و ۹۹۵ نفر، در سال ۹۶، یک‌میلیون و ۹۸۸ هزار و ۱۰۳ نفر و در سال ۹۷، ۲ میلیون و ۳۳۵ هزار و ۶۵۱ نفر توسط راه‌آهن جابه‌جاشده‌اند.

اعتماد افزود: در سه سال گذشته تاخیر قطارها در محدوده این استان ۲۸ درصد کاهش‌یافته است، به‌طوری‌که در سال ۹۵، ۲.۸، در سال ۹۶، ۲.۴ و در سال ۹۷، ۲ دقیقه بوده‌است.

وی همچنین به رشد ۲۵ درصدی قطارهای مسافری عبوری از راه‌آهن قم اشاره و اضافه کرد: در سال ۹۵، ۱۴ هزار و ۲۰۰، در سال ۹۶، ۱۶ هزار و ۵۵۴ و در سال ۹۷، ۱۷ هزار و ۸۳۴ رام قطار از راه‌آهن قم عبور کردهاست.

در حال حاضر راه‌آهن قم ۵۰۹ کیلومتر خط اصلی، ۳۰ کیلومتر خطوط صنعتی و تجاری و ۴۰ کیلومتر خط فرعی دارد و متشکل از ۱۵ ایستگاه اصلی و یک ایستگاه رابط است.

واقع بودن ایستگاه قم در هسته مرکزی شهر، اتصال و ارتباط با خطوط راه‌آهن اصفهان، اراک و محور جدید و قدیم تهران، ورود و خروج بیش از ۲۸ هزار واگن باری در ماه، ورود و خروج بیش از ۱۵ هزار سالن مسافری در ماه، ورود و خروج روانه ۵۰ رام قطار مسافری و ۳۰ رام قطار باری و واقع‌شدن در مرکز کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب کشور از ویژگی‌های راه‌آهن قم می‌باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رونمایی ال جی از اولین پنل‌های OLED گیمینگ جهان با نرخ تازه سازی و وضوح متغییر