ایجاد مرکز دولتی، حلقه گمشده ترک اعتیاد در قوچان است


ایجاد مرکز دولتی، حلقه گمشده ترک اعتیاد در قوچان است

مشهد - ایرنا- رئیس بهزیستی قوچان گفت:‌ راه اندازی مرکز دولتی ترک اعتیاد می‌تواند به درمان اعتیاد معتادان نیازمند این شهرستان کمک کند و قوچان در کنار فعال بودن کمپ‌های ترک اعتیاد خصوصی نیازمند ایجاد یک مرکز دولتی در این زمینه است.

براتعلی دیانت روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون کمپ‌های ترک اعتیاد قوچان خصوصی هستند که در قبال ارائه خدمات، هزینه دریافت می‌کنند که برخی از معتادان توان پرداخت این هزینه‌ها را ندارند و قادر به ترک اعتیاد خود در این مراکز نیستند اما مراکز دولتی موسوم به ماده ۱۶ با حکم دادستانی می‌توانند در ترک اعتیاد این افراد و حتی کارتون خواب‌ها مؤثر باشند.

وی اضافه کرد: یکی از پیامدهای خوب ایجاد مرکز دولتی ترک اعتیاد، کاهش آسیب‌ها با رفع مشکل اعتیاد افراد نیازمند و کارتون خواب‌هاست.

رئیس بهزیستی قوچان گفت: ایجاد این مرکز نیازمند حمایت فرمانداری، ستاد مبارزه با مواد مخدر شهرستان و ارگان‌های ذیربط و صدور مجوزهای استانی است و در حال حاضر یک نفر متقاضی برای ایجاد این مرکز در قوچان وجود دارد که باید موافقت شورای تأمین شهرستان برای ایجاد مرکز هم اخذ شود.

دیانت با تأکید بر اینکه کمپ ترک اعتیاد بانوان در قوچان تعطیل نبوده و در حال فعالیت است افزود: در حال حاضر پنج بیمار در این کمپ تحت درمان هستند و با توجه به اینکه این کمپ خصوصی است تنها مشکلش فضای کوچک آنجاست که اگر از طریق ارگان‌های مختلف فضای بزرگ‌تری به آن اختصاص یابد می‌تواند مؤثرتر عمل کند.

وی ادامه داد: این کمپ با ظرفیت ۲۰ نفر در حال حاضر آمادگی پذیرش بیمار را دارد و شاید علت کم بودن بیماران کمپ عدم آشنایی مردم و تبلیغات کمرنگ کمپ بوده است.

رئیس بهزیستی قوچان اعتیاد را یکی از معضلات این شهرستان دانست و گفت: در حال حاضر دو کمپ برای مردان و زنان با ظرفیت ۷۰ نفر فعال است و به علت اینکه متقاضی بالایی برای ترک اعتیاد وجود دارد در حال راه‌اندازی دو کمپ دیگر تا اواخر سال جاری هستیم.

دیانت در خصوص تکدی گری در این شهرستان نیز افزود: خوشبختانه با ایجاد خانه سبز توسط شهرداری آمار متکدیان مرد در شهر قوچان به‌ شدت کاهش‌ یافته یا اصلا متکدی مردی وجود ندارد اما متکدیان زن در شهر هستند که مرکزی برای جمع‌آوری آنها وجود ندارد.

وی ادامه داد: طی یک سال گذشته تنها وجود دو مورد کودک کار به بهزیستی قوچان گزارش شد که با خانواده این کودکان گفت و گو و خدماتی به آنها ارائه شد و پس‌ از آن تاکنون هیچ گزارشی از وجود کودکان کار در قوچان نداشته ایم.

شهرستان ۱۸۰ هزارنفری قوچان در ۱۳۷ کیلومتری شمال غرب مشهد قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جنجال جدید احمدی نژاد بعد از حمله سپاه پاسداران؛ موضع‌گیری دوپهلو