مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه یکشنبه تا صبح دوشنبه


مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه یکشنبه تا صبح دوشنبه

تهران- ایرنا- قدردانی رئیس جمهوری از خدمت رسانی شایسته به زائران اربعین حسینی، بازگشت 80 درصد زائران اربعین به کشور، عدم بازداشت هیچ فردی در نهاد ریاست جمهوری در خصوص پرونده آمدنیوز، گزارش تارنمای «هیل» از شکست ترامپ در مذاکرات برقراری آتش بس در شمال سوریه از اردوغان، آینده مبهم تداوم استقرار بمب‌های هسته‌ای آمریکا در ترکیه و آغار به کار نمایشگاه...

اخبار داخلی
**********
* تهران- رئیس جمهوری در جلسه هیات دولت از مردم و مسئولان به خاطر برگزاری مراسم میلیونی اربعین توام با امنیت و با خدمت رسانی مطلوب از حیث تامین غذا، بهداشت و حمل و نقل مناسب قدردانی کرد.

* مرز مهران- روند بازگشت زائران اربعین حسینی از مرزهای کشور همچنان ادامه دارد و تاکنون ۸۰ درصد زائران به کشور بازگشتند.

* تهران- رئیس حراست نهاد ریاست‌جمهوری‌ گفت: تاکنون هیچ دست‌گیری در نهاد ریاست‌جمهوری در پیوند با پرونده آمدنیوز روی نداده است.

* تهران- مسئول روابط عمومی بنیاد امید ایرانیان در واکنش به خبر کناره گیری رئیس فراکسیون امید از انتخابات مجلس، با بیان اینکه نباید نیابتا درباره کنش سیاسی عارف سخن بگوئیم، گفت: شخص آقای عارف باید در این خصوص موضع گیری کند.

* آبادان- فرمانده هنگ مرزی خرمشهر گفت: ۳۰۰ دستگاه اتوبوس برای انتقال زائران اربعین به شهرهای مختلف در مرز شلمچه استقرار دارند.

* تهران- معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها گفت: بر اساس آمار اولیه‌ای که به دست آمده، حدود ۵۰۰ هزار نفر از دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور در مراسم پیاده‌روی اربعین حضور یافتند.

اخبار خارجی
**********
* تهران- تارنمای خبری «هیل» روز یکشنبه نوشت: به رغم اینکه دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا مدعی است که فرد اقتصادی و تاجر خبره ای است، اما در مذاکرات برای برقراری آتش بس در شمال سوریه از رجب طیب اردوغان شکست خورده است.

* تهران- اگرچه آمریکا و ترکیه در مورد آتش‌بس عملیات در سوریه به توافق رسیده‌اند، اما موضوع بمب‌های هسته‌ای آمریکا در ترکیه و اختلافات میان این دو کشور از جمله نگرانی‌های باقی‌مانده میان طرفین است.

* بلگراد- شصت و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب بلگراد قدیمی ترین و بزرگترین رویداد فرهنگی جنوب شرقی اروپا به شمار می رود، با شعار «کتاب = فکر» شامگاه یکشنبه با حضور ناشران داخلی و خارجی از جمله ایران آغاز بکار کرد.

* تهران- شبکه سی ان ان روز یکشنبه گفت: عربستان با نقض توافق‌های خود با ایالات متحده، تسلیحات خریداری شده از آمریکا را به نیروهای تکفیری و القاعده تحویل می‌دهد.

* تهران- شاخه خاورمیانه و آفریقای سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) در یک گزارش تصویری کوتاه اعلام کرد: ۶۰ درصد از آب‌های شیرین در این منطقه در طول ۴۰ سال گذشته از بین رفته است.

* نیویورک- رهبر اقلیت دموکرات‌ها در سنای آمریکا از سازمان غذا و داروی آمریکا خواست تا گزارش‌های مربوط به آلودگی ده‌ها محصول غذایی کودکان به سرب یا دیگر فلزات سنگین تحقیق به عمل آورد.

* کابل- وزیر دفاع آمریکا در سفری به کابل با رئیس جمهوری افغانستان دیدار و درباره مسایل امنیتی، منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای و مبارزه با تروریسم گفت‌وگو کرد.

* نیویورک- قائم مقام وزیر خارجه دولت باراک اوباما، تصمیم ترامپ برای خروج نیرو از شمال سوریه را از دست دادن اهرم‌های دیپلماتیک دانست که برنده‌های آن نه تنها ترکیه و روسیه بلکه ایران و اسد بوده‌اند.

* تهران- شرکت ملی نفت اکوادور به دنبال عقب نشینی معترضین و توافق با «لنین مورنو» رئیس جمهوری، بامداد روز دوشنبه صادرات نفت را از سر گرفته است.

* لندن- منابع دیپلماتیک اروپایی اعلام کرده‌اند اگر بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس نتواند توافق جدید برگزیت را به تایید مجلس عوام برساند، مهلت خروج این کشور از اتحادیه اروپا را تا فوریه سال آینده میلادی (بهمن و اسفند) تمدید خواهند کرد.

* تهران- وزیر امورخارجه آلمان به دنبال اعتراض به دولت آنکارا روز یکشنبه گفت: حملات ترکیه در شمال شرقی سوریه نقض قوانین بین المللی است.

* تهران- کارگران ۶ کارخانه و شرکت خودرو ساز آمریکا دست به اعتراض زدند و این اعتصاب به گفته رسانه های امریکایی در ۳۵ سال اخیر بی سابقه بوده است.

* تهران- یک منبع میدانی سوری یکشنبه‌شب به خبرگزاری اسپوتنیک روسیه گفت که ارتش سوریه برای استقرار در حومه استان "الحسکه" در شمال شرق این کشور، راهی منطقه "شرق رود فرات شد.

* تهران- دولت بنگلادش برای کاهش ازدحام در کمپ‌های مهاجرین، قرار است در ماه آینده یکصد هزار پناهجوی روهینگیایی را به جزیره دورافتاده "باسان نچار" جا به جا کند.

* تهران- شرکت نفتی آرامکو عربستان روز یکشنبه اخبار مبنی بر تعویق عرضه اولیه عمومی سهام آرامکو را تایید و اعلام کرد، عرضه اولیه سهام به شرایط بازار بستگی دارد.

* تهران- توافق آتش بس پنج روزه میان ترکیه و شبه نظامیان کُرد سوری در حالی از روز پنجشنبه گذشته اجرایی شده که فروکش کردن کامل تنش در شمال سوریه پس از این مدت با بیم و امیدهای زیادی رو به روست.

* تهران- سه سرباز آمریکایی روز یکشنبه در مانور نظامی ارتش در پایگاه فورت استوارت ایالت جورجیا کشته شدند.

* تهران- یک روز پس از استقرار نخستین مرکز نظارت بر آتش بس در استان الحدیده، سازمان ملل متحد روز یکشنبه از استقرار دومین مرکز در غرب یمن خبر داد.

* نیویورک- حمله لفظی هیلاری کلینتون به "تولسی گابارد" داوطلب حزب دموکرات برای ریاست جمهوری آمریکا، تنش در این اردوگاه را بالا برد به گونه ای که فاکس نیوز در تحلیلی نوشت این سخنان کلینتون او را کاملا بی‌اعتبار و بی‌آبرو کرده است.

* بغداد- سخنگوی وزارت امور خارجه عراق، امکان میزبانی کشورش از تروریست‌های تبعه دیگر کشورهای مستقر در سوریه را رد کرد و گفت که سرنوشت داعشی‌های خارجی ربطی به بغداد ندارد.

* تهران- "مارین لو پن" رهبر جبهه ملی فرانسه که در انتخابات ۲۰۱۷ موفق نشد "امانوئل مکرون" را شکست دهد و کلید کاخ الیزه را به دست آورد، روز یکشنبه گفت که ترکیه به خاطر عملیات نظامی در شمال‌ شرق سوریه، باید از سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) اخراج شود.

* مسکو- وزیر امور خارجه روسیه با ارایه روایت خود از جنگ دیپلمات ها میان مسکو و واشنگتن اعلام کرد: زمان آن رسیده است که روابط دو کشور به حالت عادی بازگردد و مراکز دیپلماتیک تعطیل شده دوباره فعال شوند.

* تهران- انفجار یک خودروی بمب گذاری شده در شمال شرق افغانستان، سه کشته و یک زخمی برجای گذاشت.

* تهران- هزاران نفر از مخالفان حمله نظامی ترکیه به سوریه با راهپیمایی در شهرهای آلمان خواهان توقف این لشکرکشی شدند.

* تهران- جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) روز یکشنبه، حضور هیات رژیم صهیونیستی در کنفرانس امنیت دریایی در بحرین را که قرار است در منامه برگزار شود، محکوم کرد.

* تهران- دفتر نخست‌وزیری انگلیس روز یکشنبه اعلام کرد، بوریس جانسون و رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه در باره حمله نظامی آنکارا به سوریه بطور مشترک با سران کشورهای فرانسه و آلمان گفت وگو می کنند.

* تهران- به دنبال اعتصاب گسترده کارکنان شرکت هواپیمایی لوفت‌هانزا، صدها مسافر داخلی و خارجی در فرودگاه‌های آلمان سرگردان شدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


باده فروش...