بهترین راه اصلاح فرهنگ در جامعه منتظر/ برنامه مرکز تخصصی مهدویت برای گام دوم انقلاب


بهترین راه اصلاح فرهنگ در جامعه منتظر/ برنامه مرکز تخصصی مهدویت برای گام دوم انقلاب

حجت‌الاسلام نصوری از آغاز سال تحصیلی جدید در مرکز تخصصی مهدویت خبر داد و گفت: فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی و تبلیغی مرکز در سال پیش‌رو همسو با اهداف بیانیه گام دوم انقلاب و بهترین سازوکار اصلاح فرهنگ در جامعه منتظر، توجه به رضایت ولی خدا(ع) است.

حجت الاسلام والمسلمین «محمدرضا نصوری» در گفت وگو با خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان از آغاز سال تحصیلی جدید در مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم خبر داد و اظهار کرد: آیین آغاز سال تحصیلی مرکز، چهارشنبه، سوم مهرماه با حضور حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی برگزار می شود.

معاون تبلیغ و ارتباطات مرکز تخصصی مهدویت ادامه داد: در این مراسم علاوه بر فارغ التحصیلان، دانش پژوهان جدید مرکز که 20 نفر در سطح سه هستند، نیز حضور دارند. تجلیل از فارغ التحصیلان دوره های قبل مرکز نیز از بخش های این آئین است.

وی درباره رویکرد مرکز در سال تحصیلی جدید حوزه و در راستای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب بیان کرد: رویکرد مرکز تربیت نیرو و کادرسازی است و در سال تحصیلی پیش رو فعالیت های تبلیغی، آموزشی و پژوهشی مرکز تخصصی مهدویت را بر مدار تحقق بیانیه گام دوم انقلاب و تمدن سازی به عنوان ملزومه ظهور امام عصر(عج) ساماندهی و اجرا می کنیم.

حجت الاسلام نصوری با بیان اینکه مردم برای زمینه سازی ظهور باید اهمیت این نقطه آرمانی تاریخ بشر را درک کنند، گفت: تمدن سازی نیازمند تحول فرهنگی است تا فرهنگ اصلاح نشود، تمدن ساخته نمی شود. بهترین سازوکار تحول و اصلاح فرهنگی در جامعه منتظر، طراحی و اجرای برنامه ها با محوریت رضایت ولی خدا است.

وی با اشاره به رویکرد جهانی انقلاب اسلامی ایران، بیان کرد: چه بخواهیم و چه نخواهیم انقلاب اسلامی در حوزه جهانی کارکرد داشته است، شاید در برخی مسائل اجتماعی اقتصادی نقشی را که باید ایفا نکرده اما در حوزه فرهنگ و مبارزه با ظلم و فساد و عدالت خواهی منشا اثر بوده و این گونه مطالبات به برکت انقلاب در جهان رشده کرده است.

معاون تبلیغ و ارتباطات مرکز تخصصی مهدویت از چشم انداز کلان این مرکز در موضوع آینده پژوهی خبر داد و گفت: در حوزه علمیه قم کمیته علمی برای تبیین و تحقق بیانیه گام دوم انقلاب تشکیل شده است ما نیز در تلاش هستیم تا عرصه های مهدوی این بیانیه را تبلیغ و دنبال کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امید است با طرح ها و برنامه های مهدوی بتوان شاهد طراحی، عرضه و نهادینه سبک زندگی مهدوی و تربیت مهدوی و پیاده کردن الگوی اصیل انتظار در گام دوم انقلاب باشیم.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دورهمی ترلان پروانه با دوستانش + عکس