ارزش‌ها با آمدن امام زمان(عج) تغییر کرده و همه در صلح و سلامت زندگی می‌کنند


ارزش‌ها با آمدن امام زمان(عج) تغییر کرده و همه در صلح و سلامت زندگی می‌کنند

امام جمعه موقت تهران گفت:‌ با آمدن امام زمان(عج) ارزش‌ها تغییر کرده و همه در صلح و سلامت زندگی خواهند کرد، تعظیم شعائر که محور همه آنها سیدالشهداء(ع) از زمان حضرت ابراهیم(ع)آغاز شده و به حضرت حجت(عج)‌ ختم می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «کاظم صدیقی» شامگاه دوشنبه، ۸ مهرماه در مسجد جامع غدیر به سخنرانی پرداخت و گفت: اسلام واقعی بر اساس امامت و ولایت است؛ ولایت سرمایه اصلی دین اسلام است که برای نجات بشر قرار داده شده است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه هر کس به دستورات الهی عمل کند دچار شکست نمی‌شود، تصریح کرد:‌ شیطان به دلیل خودخواهی و تکبری که داشت از دستور الهی سرپیچی کرد؛ کسانی که پیرو شیطان باشند همواره دچار شکست خواهند شد.

وی با بیان اینکه آیات قرآن کریم گنجی است که هر چه معارف از آن استخراج شود معارف آن تمام شدنی نیست، تاکید کرد: در داستان حضرت ابراهیم(ع) خداوند ایثار و فداکاری او برای کسب رضای الهی را تابلوی جهان کرد وقتی که به دستور خداوند حضرت هاجر(س)‌ و حضرت اسماعیل(ع) را در بیابان بی‌آب و علف رها کرد.

حجت الاسلام صدیقی افزود: هر کس ایثار و فداکاری را برای کسب رضای الهی انجام دهد خداوند عمل او را ضایع نخواهد کرد.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه امامت باطن حج است، ابراز کرد: امام صادق(ع) در این زمینه فرمودند: خداوند حج را واجب کرده که به مسلمانان به واسطه آن به اهل بیت(ع) برسند و دین حق را از آنها فرا بگیرند.

امام جمعه موقت تهران با استناد به روایتی از حضرت زهرا(س) درباره امامت امیرمومنان امام علی(ع) بیان کرد: امام همچون کعبه است که مردم باید به سوی آنها بروند.

وی با بیان اینکه تعظیم شعائر از عوامل نشان دادن جلال و جبروت امام است، اظهار کرد: خداوند امام را سجدگاه فرشتگان و ملائک قرار داده آنها با اطاعت از دستور الهی در این امتحان پیروز و سربلند خارج شدند اما شیطان خود را بزرگ دیده تکبر ورزیده و مردود شد.

صدیقی با بیان اینکه نظام امامت از سنت‌های قطعی خداوند است، گفت: مسلمانان باید با توحید کلمه و اتحاد بر محور امامت جمع شوند تا به پیروزی برسند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه حضرت ابراهیم(ع) تعظیم و بزرگداشت شعائر را به عنوان یکی از اصول تربیتی و سیاسی تعیین می‌کنند، ابراز کرد: حج و اعمال آن از شعائر الهی و کلاس ولایتمداری است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با آمدن امام زمان(عج) ارزش‌ها تغییر کرده و همه در صلح و سلامت زندگی خواهند کرد، تعظیم شعائر از زمان حضرت ابراهیم(ع) و هاجر(س) آغاز شده به امام زمان(عج)‌ ختم خواهد شد که محور آن هم حضرت سیدالشهدا(ع)‌ هستند.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز ارتش به پسرم با عکس نوشته زیبا 1401 + عکس استوری