بازدید اینفلوئنسرهای چینی از جاذبه‌های گردشگری ایران


بازدید اینفلوئنسرهای چینی از جاذبه‌های گردشگری ایران

گروهی از اینفلوئنسرهای چینی به میزبانی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و به همت سفارت جمهوری اسلامی ایران در پکن با سفر به ایران از جاذبه‌های گردشگری و تاریخی کشورمان بازدید کردند.

گروهی از اینفلوئنسرهای چینی به میزبانی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و به همت سفارت جمهوری اسلامی ایران در پکن با سفر به ایران از جاذبه‌های گردشگری و تاریخی کشورمان بازدید کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از وزارت میراث فرهنگی، شو لی فیلم‌ساز و نویسنده، چین فنگ نویسنده و معاون شبکه ماهواره‌ای هنگ‌کنگ همراه یک عکاس از ۱۱ تا ۱۶ مهرماه ۱۳۹۸ با سفر به استان‌های مختلف کشورمان با فرهنگ و تمدن و جاذبه‌های بی‌نظیر ایران آشنا شدند.

این سفر شش‌روزه از بامداد روز پنجشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۸ آغاز شد و جهان‌گردان چینی در نخستین روز سفر خود از سرای فلاحتی، باغ فین و خانه بروجردی‌ها در شهر کاشان بازدید کردند.

این گروه که حسین خلیفی نماینده اطلاع رسانی گردشگری ایران در چین آنان را همراهی می‌کرد، در روز دوم سفر خود، به شهر اصفهان رسیدند و با چهل ستون، عمارت عالی قاپو، مسجد امام (ره)، بازار سرپوشیده اصفهان و کلیسای وانک، که از برجسته‌ترین آثار معماری استان اصفهان محسوب می‌شوند، آشنا شدند.

گردشگران چینی که به میزبانی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای بازدید از جاذبه‌های گوناگون ایران به کشورمان سفر کرده بودند، روز ۱۳ مهر ۹۸ در ادامه سفر خود در مسیر اصفهان به شیراز از قلعه تاریخی ایزدخواست و پس از آن از مجموعه تاریخی پاسارگاد و تخت جمشید که نشان از فرهنگ و تمدن غنی ایران زمین دارد، بازدید کردند.

مسجد لطفعلی خان، نارنجستان، بازار، ارگ کریمخان و باغ ارم شیراز، از دیگر مکان‌های گردشگری و تاریخی بودند که جهانگردان چینی همزمان با روز چهارم حضورشان در ایران از آنها بازدید کردند.

تهران، مقصد بعدی گروه گردشگران چینی بود، این گروه روز دوشنبه ۱۵ مهر ۹۸ از مجموعه ایران مال و شرکت هواپیمایی ماهان و پس از آن همزمان با آخرین روز حضورشان در ایران از موزه ملی (دوره اسلامی و باستان) بازدید کردند و غروب همان روز کشورمان را به مقصد چین ترک کردند.

شو لی فیلم‌ساز و نویسنده ۱۲میلیون دنبال‌کننده و چین فنگ نویسنده و معاون شبکه ماهواره‌ای هنگ کنگ ۱۴میلیون دنبال‌کننده در شبکه اجتماعی ویبو دارند. این دو گردشگر طی حضور در ایران عکس‌ها و فیلم‌هایی را از سفر خود تهیه کرده و به اشتراک گذاشتند.

نکته قابل توجه در سفر گروه گردشگران چینی به ایران استقبال آنان از صنایع دستی و هنرهای سنتی، و توجه ویژه به مهمان‌نوازی و فرهنگ متنوع شهرهای مختلف کشور و شکوه و عظمت آثار فرهنگی و تاریخی کشورمان بود.

شو لی فیلم‌ساز و نویسنده چینی درباره تجربه سفر به کشورمان، گفت: «ایران پتانسیل‌های فیلم‌سازی متنوعی دارد و به دلیل وجود نیروی کار ارزان، تخصص و شهرت فیلم این کشور در دنیا، می‌تواند بازار خوبی به‌منظور تولید فیلم برای کشور چین باشد.»

شو لی که در نظر دارد کتابی با عنوان ایران در چین بنویسد، در پایان ابراز امیدواری کرد بتواند فیلم‌نامه‌های خوبی را با موضوعات مختلف در ایران دریافت و با سرمایه شخصی تولید کند.

بازار فیلم چین یکی از بزرگترین بازارهای جهانی و مورد توجه فیلم‌سازان دنیا است.

این رویداد مهم که به پیشنهاد سفارت جمهوری اسلامی ایران در شهر پکن و با اقدامات وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی رقم خورده، گام جدیدی در حضور فم‌تورهای اینفلوئنسرهای چینی در ایران است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تورگردانی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا