سامانه سماح تعطیل شد


رئیس سازمان حج و زیارت درباره تعطیلی روند سامانه سماح توضیحاتی داد.

صراط:

علیرضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت اظهار کرد: سامانه سماح تا امروز برای ثبت نام زائران اربعین باز بود و طی این مدت درمجموع بالغ بر ۳ میلیون و ۳۳۰ هزار نفر برای سفر ایام اربعین حسینی ثبت نام کردند و از امروز به طورکامل فعالیت سامانه متوقف شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران وی درادامه با اشاره به اینکه امسال زائران ثبت نامی اربعین رشد قابل ملاحظه‌ای به نسبت سال قبل داشته اند، گفت: سال گذشته بالغ بر ۲ میلیون نفر ثبت نام و به سفر اربعین رفتند و امسال آمار‌ها حاکی از آن است که از ابتدای ماه صفر تا کنون در مجموع بالغ بر سه میلیون و ۶۴ هزار زائر از نقاط مختلف عازم عراق و کربلای معلی شده اند.

وی عنوان کرد: تا کنون بالغ بر ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار زائر معادل ۸۹ درصد زائران ایرانی به کشور بازگشتند.

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: تا کنون بیشترین آمار زائران بازگشتی معادل یک میلیون و ۵۷۱ هزار نفر از مرز مهران به کشور بازگشته اند که رقمی معادل ۵۷ درصد کل زائران بازگشتی است.

رشیدیان عنوان کرد: بیش از ۶۸۸ هزار زائرمعادل ۲۴ درصد کل زائران هم از مرز شلمچه و ۲۶۹ هزار نفر از مرزچذابه و ۸۹ هزار نفر از مرزخسروی به کشور بازگشته اند.

وی اظهار کرد: زائران بازگشتی از مرزهوایی هم در این مدت به بیش از ۹۵ هزار و ۲۳۹ نفررسیده است.

رشیدیان با بیان اینکه روند بازگشت زائران اکنون که یک روز بعد از اربعین است تا حدودی فروکش کرده است، افزود: هنوز حدود ۴۰۰ هزار زائر دیگر در عراق هستند و به مرور طی روز‌های آتی به کشور باز می‌گردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !