خروج شبه‌نظامیان کرد سوریه از شهر «رأس العین»


خروج شبه‌نظامیان کرد سوریه از شهر «رأس العین»

شبه‌نظامیان کرد سوریه از شهر «رأس العین» در مجاورت مرز ترکیه و در چارچوب عمل به توافق آتش‌بس خارج شدند.

به گزارش مشرق، شبه‌نظامیان «نیروهای دموکراتیک سوریه» پیش از ظهر امروز (یکشنبه) به تدریج از شهر «رأس العین» در مجاورت مرز ترکیه و در چارچوب توافق آتش‌بس خارج شدند.

بیشتر بخوانید:

ترکیه قول داد درباره اقدامات گروهک «ارتش آزاد» در سوریه تحقیق کند

همزمان خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) نیز از تسلط کامل ارتش ترکیه و عناصر گروهک «ارتش آزاد» به این شهر خبر داد.

عقب‌نشینی شبه‌نظامیان کرد سوریه در چارچوب توافق آتش‌بس میان آمریکا و ترکیه در پنجشنبه هفته گذشته صورت می‌گیرد. توافقی که فردا (دوشنبه) موعد آن به پایان خواهد رسید.

خبرگزاری اسپوتنیک نیز گزارش داد که نیروهای کرد به سمت شهر «حسکه» عقب‌نشینی کرده‌اند. آنها همچنین با کمک کمیته صلیب سرخ جهانی مجروحان خود را از بیمارستان شهر «رأس العین» به شهر «قامشلی» منتقل کردند.

توافق آتش‌بس در شمال سوریه در پنجشنبه (۲۵ مهرماه) میان آمریکا و ترکیه امضاء و مقرر شد تا شبه‌نظامیان کرد سوریه از شهرها و روستاهای واقع در «منطقه امن» عقب‌نشینی کنند. بنا بر تعریف ترکیه «منطقه امن» در شمال سوریه تا عمق ۳۰ کیلومتری از شرق فرات تا نزدیکی مرز عراق را شامل می‌شود.

این در حالی است که فردای امضای توافق آتش‌بس نهاد خودمختاری کردهای سوری در بیانیه‌ای اعلام کرد که این توافق را می‌پذیرد اما صرفا از شهرهای «رأس العین» و «تل ابیض» عقب‌نشینی خواهد کرد.

هنوز مشخص نیست که آیا شبه‌نظامیان کرد از مناطق دیگر نیز عقب‌نشینی می‌کنند یا بر حضور در مناطق شمالی سوریه اصرار دارند. رجب طیب اردوغان روز گذشته (شنبه) در سخنانی شبه‌نظامیان کرد سوریه را تهدید کرد که در صورت عدم عقب‌نشینی از شمال سوریه، ارتش ترکیه «سر آنها را خرد خواهد کرد»

منبع: فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز ارتش به پسرم با عکس نوشته زیبا 1401 + عکس استوری