راهپیمایی صلح در هرات| اقشار مختلف مردم شعار پایان جنگ در افغانستان سر دادند


راهپیمایی صلح در هرات| اقشار مختلف مردم شعار پایان جنگ در افغانستان سر دادند

ده ها تن از جوانان، فعالین مدنی، معلولین و زنان در یک راهپیمایی در مرکز شهر هرات صدای صلح خواهی خود را بلند کرده و با سردادن شعارهایی چون ما صلح میخواهیم، جنگ بس است،خواستار پایان جنگ در...

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، ده ها تن از جوانان، فعالین مدنی، معلولین و زنان در یک راهپیمایی در مرکز شهر هرات صدای صلح خواهی خود را بلند کرده و با سردادن شعارهایی چون ما صلح میخواهیم، جنگ بس است،خواستار پایان جنگ در افغانستان شدند.

این جوانان از حکومت افغانستان می‌خواهند تا در روند صلح افغانستان جایگاه خاصی برای جوانان داده شود و در این روند مهم جوانان سهم خوبی داشته باشند.

«تواب مبارز» مسوول جوانان اداره اطلاعات و فرهنگ هرات در گفتگو با خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس گفت: قربانی اصلی جنگ و تروریسم در افغانستان در سالهای گذشته جوانان بوده و در حال حاضر در این جنگ جوانان بیش از 60 هزار قربانی را در مقابل با گروه های مختلف در افغانستان دارند.

راهپیمایی صلح در هرات| اقشار مختلف مردم شعار پایان جنگ در افغانستان سر دادند

وی ادامه داد: امروز جوانان در هرات می‌خواهند تا صدای صلح خواهی آنها به گوش دولت مردان، گروه های درگیر در جنگ و کشورهای خارجی برسد و صلح سراسری در افغانستان ایجاد شود.

مبارز گفت: روند صلح در افغانستان باید از سرگرفته شود و در این روند جایگاه خاصی به جوانان داده شود.

از سوی دیگر نیز جوانان ، معلولین و جامعه مدنی در هرات نیز تاکید کردند: 4 دهه جنگ در افغانستان سپری شد اما هنوز دامنه جنگ ادامه دارد و هر روز از غیر نظامیان و نظامیان قربانی میگیرد که دیگر کاسه صبر جوانان لبریز شده است.

وی اضافه کرد: همه از جنگ خسته شدند و امروز همه باهم با یک صدا از طرف‌های درگیر جنگ می‌خواهیم تا صلح کنند و به خونریزی‌ها خاتمه ببخشند.

«فردوس عاسی» فعال مدنی در هرات در این رابطه گفت: افغانستان خانه امن افغان‌ها است و جنگ و خونریزی باید در ان خاتمه یابد.

وی گفت: تنها راه پایان اتش جنگ در افغانستان صلح بین الافغانی است و گفتگوهای طالبان با کشورهای خارجی که در گذشته نشان داد به بن بست رسیده است و این گروه باید وارد مذاکره با مردم شود.

«غلام داوود هاشمی» معاون والی هرات نیز در این مورد گفت: امروزشاهد حمایت‌های گسترده جوانان در افغانستان از روند صلح هستیم و این خود بیانگر پایان بخشیدن به جنگ ها و تخریب تاسیسات دولتی و زیربنایی در افغانستان است.

وی بیان داشت: حکومت به دنبال این است که نقش پررنگی به جوانان در پروسه صلح افغانستان اعطا کند.

/انتهای پیام/

راهپیمایی صلح در هرات| اقشار مختلف مردم شعار پایان جنگ در افغانستان سر دادند
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی بهاره رهنما و الهام پاوه نژاد با پوشش نامتعارف//تولیدی