تایید دیوان محاسبات از پرداخت 2 درصد عوارض معادن به بهاباد


تایید دیوان محاسبات از پرداخت 2 درصد عوارض معادن به بهاباد

یزد - ایرنا - نماینده حوزه انتخابیه مهریز گفت: با پیگیری‌های مستمر در 2 سال اخیر برای اولین بار پرداخت 2 درصد عوارض حاصل از فعالیت‌های معدنی برای توسعه کارهای عمرانی در شهرستان بهاباد به تایید دیوان محاسبات رسید.

محمدرضا صباغیان بافقی روزیکشنبه در گفت وگو با خبرنگاران در بهاباد تصریح کرد: از این پس تمام شرکت‌ها و بهره‌برداران معادن دولتی و غیردولتی منطقه مکلف به پرداخت ٢ درصد فروش خود برای آبادانی شهر و روستاهای این شهرستان هستند.

وی افزود : بدون‌شک پرداخت عوارض ناشی از فعالیت‌های معدنی که از این به بعد حق قانونی مردم منطقه است می‌تواند نقش بسزایی در رفع محرومیت و توسعه و عمران این شهرستان داشته باشد.

نماینده مردم شهرستانهای بهاباد، بافق ، مهریز ، ابرکوه و خاتم در مجلس شورای اسلامی گفت: پرداخت عوارض نقش موثری در توسعه و رفع محرومیت این منطقه دارد.

هم‌اکنون بیش از ۲۰ معدن در بهاباد فعال است، اندیس‌هایی معدنی شهرستان شامل سنگ‌های تزئینی و نمای ساختمان، شن و ماسه، سنگ آهن، آهک و ... است.

این شهرستان با ۶ هزار و ۸۳۷ کیلومترمربع شامل دو بخش مرکزی و آسفیج و مناطق حاصلخیز جلگه و ییلاقی بنستان است و حدود ۱۹۰ روستا و آبادی دارد.

بهاباد در سال ۱۳۴۸ مرکز بخش شد و سال ۱۳۸۸ به شهرستان ارتقا یافت و مرکز آن شهر بهاباد است.

مرکز شهرستان ۲۰ هزار نفری بهاباد در فاصله ۲۰۰ کیلومتری جنوب شرقی شهر یزد قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ارزش مایکروسافت معادل ارزش مجموع دو شرکت اپل و تسلا