پرداخت تسهیلات اشتغال مانع بازگشت معتادان به اعتیاد می‌شود


پرداخت تسهیلات اشتغال مانع بازگشت معتادان به اعتیاد می‌شود

گناباد- ایرنا- فرماندار گناباد با اشاره به اینکه بیکاری در کنار سستی اراده از علل مهم بازگشت دوباره معتادان به اعتیاد است گفت: پرداخت تسهیلات اشتغال و کارآفرینی به این افراد، موجب کاهش تبعات معضل اعتیاد در جامعه می‌شود.

حامد قربانی روز یکشنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گناباد افزود: مراکز فنی و حرفه ای و دست اندرکاران ذیربط باید با افزایش دوره های آموزشی و مهارتی و کارآفرینی برای معتادان بهبود یافته در کاهش تبعات این معضل در جامعه نقش آفرین باشند.

وی ادامه داد: باید به معتادان بهبود یافته از معضل اعتیاد که مهارت و کارآفرینی لازم کسب کرده باشند بعد از تایید مسئولان مربوطه و مطرح شدن در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری تسهیلات اشتغال پرداخت شود.

فرماندار گناباد گفت: با هدف الگو سازی فعالیتهای فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی طرح روستاهای پاک در هشت روستای گناباد طی سال جاری در حال اجراست و نتابج آن باید به عنوان آزمایش این اقدامات در شهرستان مورد توجه دستگاه‌های اجرایی و ارگانهای مربوطه قرار بگیرد و از این ظرفیت برای توسعه کمی و کیفی و غنی سازی اقدامات حداکثر بهره را گرفت.

قربانی افزود: کاهش تبعات معضل مواد مخدر به اقدامات فرهنگی و اجتماعی و نشاط اجتماعی نیازمند است و باید با بصیرت افزایی خانواده ها و جوانان و آحاد مردم برای کاهش آسیب‌های معضل اعتیاد گام برداشت.

وی از دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و آموزش و پرورش گناباد خواست که با کمک شهرداری پیام های انگیزشی را در خصوص آسیب‌ها و تهدیدات مواد مخدر در محیط‌های شهری برای افزایش آگاهی دانشجویان، جوانان و دانش آموزان افزایش دهند و از بخشداران نیز خواست روستاهایی که بیشتر در معرض خطر هستند را شناسایی و با همکاری مسئولان ذیربط با فعالیت‌های فرهنگی و آگاهی بخشی در کاهش تبعات استفاده از مواد مخدر اقدام کنند.

رییس اداره بهزیستی گناباد هم در این نشست گفت: اجرای طرح روستاهای پاک از چهار روستا طی سال گذشته به هشت روستا در بخشهای مرکزی و کاخک در سال جاری افزایش یافت.

علی آراسته افزود: در قالب این طرح نتایج فعالیت‌های دستگاه‌های اجرایی در بخش‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد به مواد مخدر به عنوان پایلوت سایر مناطق و روستاها مورد توجه قرار می گیرد.

شهرستان ۹۰ هزار نفری گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام