اینبار مردم را بنام داعش و طالب بجان یکدیگر می اندازند


در حادثه انفجار اخیر ننگرهار ، در قریه جودری ، تقریبا تمام مردان بالغ قریه در زیر سقف مسجد کشته شده اند. اینکه تروریست ها عمدا مسجد مردانه را هدف قرار میدهند ، گویای دو واقعیت است. اولا - تروریستان ، به اسلام و اسلامیت و اساسات دین...

در حادثه انفجار اخیر ننگرهار ، در قریه جودری ، تقریبا تمام مردان بالغ قریه در زیر سقف مسجد کشته شده اند. اینکه تروریست ها عمدا مسجد مردانه را هدف قرار میدهند ، گویای دو واقعیت است.
اولا - تروریستان ، به اسلام و اسلامیت و اساسات دین اسلام عقیده ندارند.
دوما - میخواهند که یک جمعیت کثیری از خانم ها را بدون سرپرست بسازند تا در آینده کسی نباشد که از آنها به عنوان ناموس ، دفاع نماید.

اینگونه سیاست غیر انسانی و غیر اسلامی ، میتواند که تبعات خوب نداشته و جامعه را بسوی بحران دفاعی از خانه و زمین و جایداد ، از اولاد و زن و فامیل و سایرارزش ها پیش ببرد.
در حقیقت با کشتن مردها ، زمینه استفاده جویی ، از تمام آنچه مردهای افغان خودرا مکلف به حفاظت آن میدانند ، مساعد میگردد.

از جایی که هنوز هم در افغانستان ، مناسبات قبیلوی بین مردم عمیق و زمین یگانه منبع درآمد برای امرار زندگی قبیلوی شمرده میشود ، دور از امکان نمیدانم که قبایل رقیب ؛ دست به این کار زده باشند.
البته که داعش و طالب را نیز نمی توان نادیده گرفت که ، برای زهر چشم نشان دادن به مردم و ایجاد ترس و وحشت ، کشتن مردم را جزیی از ساعت تیری های روز مره ی خود ساخته اند.

اگر قرار باشد که تحت پوشش نام داعش و سایه ی طالب ، مردم به جان همدیگر بیافتند و یکدیگر خود را قتل عام نمایند ، بد ترین روز ها در انتظار مردم این کشور خواهد بود.

محسن زردادی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط