رقابت‌های انتخابی المپیک حق مسلم پینگ‌پونگ‌بازان برتر کشور است


رقابت‌های انتخابی المپیک حق مسلم پینگ‌پونگ‌بازان برتر کشور است

تهران- ایرنا- دبیر سابق فدراسیون تنیس روی میز گفت: برگزاری رقابت‌های انتخابی به منظور شرکت در مسابقات کسب سهمیه انفرادی المپیک حق مسلم برترین‌های ایران بوده و فدراسیون باید هرچه سریع‌تر در این باره اقدام کند تا تلاش‌های چهار ساله به هدر نرود و حق مسلم ورزشکاران برتر تضییع نشود.

«محمود نظری» با اشاره به در پیش بودن برنامه‌های کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو طی چهار تا ۶ ماه آینده و همچنین نحوه اعزام ورزشکاران برتر به مسابقات کسب سهمیه المپیک، اظهار داشت: در دوره جدید ورزشکاران از پنج مسیر قهرمانی تیمی در قاره آسیا، کسب سهیمه تیمی، کسب سهمیه انفرادی در آسیا و در نهایت پس از گزینش نفرات از طریق شرکت در مسابقات تیمی و انفرادی رنکینگ جهانی می‌توانند برای بازی‌های المپیک کسب سهمیه کنند.
وی ادامه داد: البته با توجه به اینکه هنوز مشخص نیست ورزشکاران با چه رتبه‌ای از رنکینگ جهانی می‌توانند در المپیک بازی کنند کسب سهیمه از روش پنجم که آخرین مرحله است واضح و روشن نیست.
به گفته وی پس از برگزاری مسابقات انتخابی کسب سهمیه انفرادی در کشورها از طریق مناطق آسیا هر منطقه یک مرد و یک زن و در مجموع پنج مرد و پنج زن و همچنین یک ورزشکار مرد و یک ورزشکار زن آسیایی که بالاترین رنکینگ جهانی را دارا باشند نیز به عنوان سهمیه ششم آسیا می‌توانند به بازی‌های المپیک راه پیدا کنند.

رقابت‌های انتخابی المپیک حق مسلم پینگ‌پونگ‌بازان برتر کشور است نوشاد عالمیان در بازی های المپیک


دبیر سابق فدارسیون تنیس روی میز با اشاره به اینکه برای شرکت در مسابقات انتخابی کسب سهمیه تیمی المپیک حضور در بین ۱۶ تیم برتر جهان الزامی است، تاکید کرد: مسابقات انتخابی اوایل بهمن‌ماه با حضور ۳۲ تیم برتر جهان در حالی در پرتغال برگزار می‌شود که تیم ملی مردان ایران نیز با توجه به رنکینگ می‌تواند در این رقابت‌ها شرکت کند این در حالی است که تیم زنان ایران نتوانسته جواز حضور در این رقابت‌ها را کسب کند و در این تورنمنت غایب خواهد بود.
به گفته وی البته قهرمانان قاره‌های مختلف و ژاپن به عنوان میزبان بازی‌های المپیک نیز در این مسابقات شرکت نخواهند کرد.

وی در پاسخ به این پرسش که ورزشکاران ایرانی برای کسب سهیمه المپیک باید چه مسیری را طی کنند، عنوان کرد: مردان و زنان ایرانی باید از طریق شرکت در رقابت‌های انتخابی منطقه آسیای میانه کسب سهیمه کنند در این خصوص از یکسال پیش طی مکاتبات مختلف و پیگیری‌های مستمر از طریق مقامات کنفدراسیون آسیا شرکت نمایندگان ایران در این مسابقات میسر شده است.
وی ادامه داد: این مسابقات فروردین ۱۳۹۹ در تایلند برگزار می‌شود و زمان کافی در اختیار نیست از این رو تاکید می‌کنم فدراسیون باید هرچه سریع‌تر نسبت به برگزاری رقابت‌های انتخابی اقدام کند.
نظری با بیان اینکه چنانچه بتوانیم در بخش مردان سهمیه تیمی را در پرتغال کسب کنیم، دیگر نیازی به شرکت مردان در مسابقات انفرادی منطقه آسیای میانه نیست، تصریح کرد: اگر در آن مسابقات کسب سهیمه کنیم ۲ ورزشکار تیم می‌توانند در رقابت‌های انتخابی بازی کنند اما چون هیچ چیز معلوم نیست باید برای برگزاری رقابت‌های انتخابی اقدام شود.

رقابت‌های انتخابی المپیک حق مسلم پینگ‌پونگ‌بازان برتر کشور است نیما عالمیان که شانس زیادی برای شرکت در بازی های المپیک ۲۰۲۰ توکیو دارد


به گفته وی از آنجا که زنان ایران نمی‌توانند در رقابت‌های انتخابی تیمی شرکت کنند برای آنان نیز باید رقابت‌های انتخابی در داخل کشور برگزار و نفرات برتر به مسابقات اتنخابی آسیای میانه اعزام شوند.
دبیر سابق فدراسیون در پاسخ به این سوال که ورزشکاران کشورمان برای کسب سهمیه تیمی و انفرادی المپیک چه میزان شانس دارند، عنوان کرد: تیم‌ ملی مردان با توجه به عدم شرکت قهرمانان قاره‌ها (چین از آسیا، آلمان از اروپا و ژاپن میزبان بازی های المپیک ۲۰۲۰ ) و همچنین شیوه برگزاری مسابقات که به شکل حذفی در چهار گروه هشت تیمی برگزار می‌شود از شانس بالایی برای کسب سهیمه المپیک برخوردار هستند.
این کارشناس درباره دلایل خود برای کسب سهیمه ایران در مسابقات المپیک تیمی مردان تاکید کرد: همانطور که در مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۱۸ سوئد به دسته برتر جهان صعود کردیم و در ادامه در بازی‌های آسیایی جاکارتا عملکرد فوق العاده ای داشتیم و پس از ۵۲ سال مدال برنز گرفتیم، چنانچه در رقابت‌های انتخابی بازی‌های المپیک با یک قرعه مناسب روبه‌رو شویم با کسب حداقل ۲ پیروزی می‌توانیم سهمیه المپیک را کسب کنیم و این مهم دور از دسترس ما نیست.
وی اضافه کرد: البته این موفقیت مرهون برنامه‌های بسیار خوبی است که برای «نوشاد و نیما عالمیان» طراحی و آن را پیگیری کردیم که حاصل آن وضعیت بسیار عالی آنان در حال حاضر است.
به گفته وی برادران عالمیان این روزها در اوج آمادگی و تجربه دوران حرفه‌ای‌شان به‌سر می‌برند و با توانایی این ۲ برادر و سایر ملی‌پوشان که تحت حمایت بودند، ثابت کرده‌ایم که قابلیت پیروزی برابر هر تیمی را داریم به شرط آنکه طی ماه‌های پیش رو تمامی تمرکزمان را به آماده‌سازی ورزشکاران، خصوصا نفرات سوم به بعد تیم‌ ملی معطوف کنیم.
به گفته وی البته هنوز وقت کافی داریم تا «افشین نوروزی» کاپیتان پر سابقه تیم ملی که در مسابقات جهانی ۲۰۱۸ درخشید و در مسیر صعود ایران به جمع برترین‌های جهان یکی از بهترین‌های تیم ایران بود را برای این رقابت‌ها آماده کرده و به ترکیب تیم اعزامی اضافه کنیم چرا که نوروری نشان داده مرد روزهای سخت است.

رقابت‌های انتخابی المپیک حق مسلم پینگ‌پونگ‌بازان برتر کشور است افشین نوروزی المپین تنیس روی میز ایران در بازی های المپیک ۲۰۰۸ پکن


به اعتقاد این کارشناس، تیم فعلی یکی از تیم‌های برتر تنیس روی میز در سال‌ها و دهه‌های اخیر است از این رو باید فرصت طلایی المپیکی شدن را با آماده‌سازی فنی و روانی برای آنان فراهم کنیم.
نظری در رابطه با ترکیب تیم و نفرات اعزامی به مسابقات کسب سهیمه نیز گفت: برای اعزام به مسابقات کسب سهمیه تیمی المپیک، در ابتدای سال جاری مسابقات انتخابی برگزار شده و چهار نفر اول انتخاب شده‌اند اما برای شرکت در مسابقات انتخابی کسب سهمیه ‌انفرادی المپیک باید طبق مصوبه هیات رییسه و اعلام قبلی مطابق آیین‌نامه، رقابت‌های انتخابی در موعد مقرر بین ورزشکاران برتر کشور برگزار شود پس مناسب است فدراسیون در این خصوص هرچه سریع‌تر اطلاع رسانی و شفاف‌سازی کند تا ورزشکاران برتر در مدت زمان باقی مانده برای خود برنامه‌ریزی کرده و آماده شوند.
وی در پاسخ به‌ این سوال که آیا فدراسیون جهانی و یا کمیته ملی المپیک، برای شرکت ورزشکاران در مسابقات کسب سهمیه انفرادی المپیک الزامی به عنوان داشتن رنکنیک جهانی در نظر گرفته است یا خیر، تصریح کرد: طبق سوابق، نه فدراسیون جهانی و نه کمیته ملی المپیک هیچگونه دخالتی در این موضوع ندارند و فدراسیون‌های ملی تنها تصمیم گیرنده در رابطه با اعزام ورزشکاران هستند بر همین اساس و با توجه به اینکه برترین ورزشکاران ایران (دست کم هشت تا ۱۰ ورزشکار) از شرایط یکسان برای ارتقا در رنکینگ جهانی برخوردار نیستند و اینکه حضور در المپیک سقف آرزوهای هر ورزشکار است، برگزاری مسابقات انتخابی در ایران از حقوق مسلم ورزشکاران برتر کشور است.
وی درخاتمه ابراز امیدواری کرد: تیم ایران باید بتواند ۲ تا چهار سمهیه تیمی و انفرادی بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو را کسب کند تا برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته طی چهار سال گذشته به هدر نرفته باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی