ادیان از اهداف اصلی تروریست‌ها محسوب می‌شوند


ادیان از اهداف اصلی تروریست‌ها محسوب می‌شوند

انجمن دفاع از قربانیان تروریسم در محکومیت حادثه تروریستی در افغانستان بیانیه‌ای تاکید کرد: ادیان از اهداف اصلی تروریست ها محسوب می شوند.

ادیان از اهداف اصلی تروریست‌ها محسوب می‌شوند

به گزارش روابط عمومی انجمن دفاع از قربانیان تروریسم، در بیانیه این انجمن در محکومیت حادثه تروریستی در افغانستان آمده است: حمله تروریستی به نمازگزاران در روستای جودره استان ننگرهار افغانستان در نماز جمعه روز ۲۶ مهرماه ۱۳۹۸، ۹۸ انسان بیگناه را به خاک و خون کشید.

در ادامه این بیانیه آمده است: این حمله و دیگر حملات مشابه همچون حمله به مساجد افغانستان و پاکستان و مصر و مسجد کرایست چرچ در نیوزلند و کلیساهای مصر و پاکستان و سریلانکا و بورکینافاسو و کنیسه‌ها در امریکا و آلمان نشان می‌دهند که نه تنها ادیان منشا تروریسم نبوده، بلکه خود نیز از جمله اهداف اصلی تروریست‌ها محسوب می‌شوند و هرگونه ارتباط تروریسم با ادیان الهی را منتفی می‌نمایند.

انجمن دفاع از قربانیان تروریسم در بیانیه خود می‌افزاید: اساسا جنایت با هیچ یک از مبانی ادیان الهی تناسب نداشته و مغایر با دستورات و آموزه‌های صریح ادیان آسمانی مبنی بر حرمت جان انسان‌ها و پرهیز از هر گونه آزار دیگران تحت هر شرایطی خواهد بود. سوءاستفاده از مقدسات و اختلافات قومی و مذهبی و ایجاد جنگ‌های بی‌پایان همگی در راستای اقتصادهای مبتنی بر فروش سلاح و کسب منفعت از رقابت تسلیحاتی بوده و خاستگاه اصلی تمامی تنش‌ها در جهان است.

این بیانیه می‌افزاید: وظیفه رهبران و نخبگان ادیان، روشنگری و جلوگیری از فریب جامعه در سوءاستفاده از مقدسات و نیز آگاهی‌بخشی نسبت به این ریشه‌های اصلی شرارت و ناامنی در جهان است. انجمن دفاع از قربانیان تروریسم، ضمن محکومیت این اقدام تروریستی و ابراز همدردی با بازماندگان و آرزوی سلامتی برای مجروحان، از رهبران ادیان می‌خواهد، هر چه سریعتر نسبت به این جعل تاریخی سو استفاده از مقدسات واکنش‌های روشنگرانه داشته و زمینه‌های بهره‌گیری تروریسم از ادیان الهی را تضعیف نمایند.

حمله تروریستی به مسجد «جودره» استان ننگرهار افغانستان در هنگام ادای نماز جمعه رخ داد که در آن ۶۲ نمازگزار کشته و ۳۶ تن دیگر زخمی شدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها