خرید بلیط اتوبوس در ترکیه


ترمینال های اتوبوسرانی استانبول یا اتوگار ترمینال های شلوغ و مهمی در کشور ترکیه هستند. از آنجایی که استانبول یک کلان شهر محسوب می شود ترمینال اتوبوسرانی استانبول به اکثر شهرهای ترکیه اتوبوس دارد. ترمینال اتوبوسرانی 24 ساعته فعالیت دارد. ترمینال اتوبوسرانی استانبول در مرمره قرار دارد. این ترمینال قطب حمل و نقل جاده ای استانبول است. به جز ترمینال...

ترمینال‌های اتوبوسرانی استانبول یا اتوگار ترمینال‌های شلوغ و مهمی در کشور ترکیه هستند. از آنجایی که استانبول یک کلان شهر محسوب می‌شود ترمینال اتوبوسرانی استانبول به اکثر شهرهای ترکیه اتوبوس دارد. ترمینال اتوبوسرانی 24 ساعته فعالیت دارد. ترمینال اتوبوسرانی استانبول در مرمره قرار دارد. این ترمینال قطب حمل و نقل جاده‌ای استانبول است. به جز ترمینال اتوبوسرانی مرمره، در نقاط دیگری از شهر استانبول ترمینال اتوبوسرانی وجود دارد؛ از آنجایی که استانبول شهری میان دو قاره است مسافران بسیاری برای تهیه بلیط و رفتن به دیگر نقاط ترکیه از استانبول استفاده می‌کنند.

ترمینال های اتوبوسرانی استانبول

14 شرکت خصوصی در ترمینال‌های اتوبوسرانی بین شهری استانبول فعالیت دارند. یکی از بهترین شرکت‌های عرضه کننده خدمات حمل و نقل جاده‌ای در ترمینال های استانبول، "مدینه توریزم" است. این شرکت در روز بیش از 20 سفر را اجرا می‌کند. نام ترمینال‌های اتوبوسرانی استانبول، ترمینال اتوبوسرانی حَرِم استانبول، ترمینال اتوبوسرانی اِسِنلَر، ترمینال اتوبوسرانی علی‌بِی کوی و ترمینال بزرگ مرمره هستند. قیمت بلیط اتوبوس بین شهری در استانبول در مقایسه با سفرهای هوایی و حتی قطار بسیار مناسب است. ترمینال‌های اتوبوسرانی استانبول در بخش آسیایی و اروپایی قرار دارند و به اکثر نقاط ترکیه اتوبوش دارند. ساعت حرکت اتوبوس‌ها هر یکی یا دو ساعت است. مقاصد پرطرفدار گاهی هر نیم ساعت اتوبوس دارند و روستاها و نقاط دورافتاده گاهی هر دو روز یک بار.

خرید بلیط اتوبوس در ترکیه

معرفی ترمینالهای اتوبوسرانی استانبول (اتوگار):

ترمینال اتوبوسرانی اسنلر(اروپایی):

این ترمینال اتوبوسرانی در بخش اروپایی استانبول قرار دارد. قبلا اتوبوس‌های این ترمینال در سرکیجی و لاله‌لی مسقر بودند اما با کسترش شهر استانبول وجود یک ترمینال در بایرام پاشا احساس شد تا اینکه ترمینال اسنلر افتتاح شد. آدرس ترمینال اسنلر: محله آلتین تپه،بایرام پاشا

ترمینال اتوبوسرانی حرم استانبول(آسیایی):

ترمینال اتوبوسرانی حرم استانبول در محله اسکودار و در بخش آسیایی استانبول قرار دارد. این ترمینال از سال 1970 در استانبول راه‌‍اندازی شد و تاکنون به مسافران بین شهری در استانبول خدمت‌رسانی می‌کند. قبل از شکل‌گیری ترمینال اتوبوسرانی استانبول به شکل فعلی، اکثر رفت و آمد اتوبوس‌‎ها در اسکله کادیکوی اتفاق می‌افتاد. آدرس ترمینال حرم استانبول: اسکودار، محله سلیمیه،جاده ساحلی به طرف ترمینال حرم.

ترمینال اتوبوسرانی علی بی کوی استانبول(اروپایی):

این ترمینال، در میان ترمینال‌های اتوبوسرانی استانبول تازه تاسیس است. با توجه به حجم مسافر و نیاز بخش اروپایی استانبول برای جابه‌جایی مسافر بین شهری از استانبول به دیگر شهرهای ترکیه، سال 2014 علی بی کوی افتتاح شد. این ترمیناال بسیار شیک و تمیز است و وجود سیستم‌های پیشرفته دسترسی و نظم و ترتیب موجود در این ترمینال آن را به زودی به ترمینال اصلی استانبول تبدیل خواهد کرد. روزانه بیش از 2500 سفر در این ترمینال انجام می‌شود و رقم در سال‌های آینده بیشتر خواهد شد. این ترمینال در گورل تپه استانبول قرار دارد.

خرید بلیط اتوبوس در ترکیه

ترمینال اتوبوس‌های مسافت طولانی در استانبول:

جاده‌های استانبول وضعیت بسیار مناسبی دارند و اکثرا چهار بانده هستند. اتوبوس‌هایی که در ترمینال‌های استانبول مورد استفاده قرار می‌گیرند کیفیت بسیار خوبی دارند. اکثر این اتوبوس‌ها به خصوص اگر برای مسافت‌های طولانی باشند vip هستند. صندلی تخت‌خواب‌شو دارند. این اتوبوس‌ها تهویه مناسب دارند. امکان رزرو صندلی از قبل وجود دارد.

خرید بلیط اتوبوس در ترکیه

خرید بلیط اتوبوس در استانبول و سفر با اتوبوس در ترکیه

اگر ساکن استانبول هستید و دغدغه زمانبندی ندارید، خیلی راحت می‌توانید حضوری به یکی از اتوگارهای استانبول (ترمینال اتوبوسرانی) رفته و برای مقصد مورد نظرتان بلیط تهیه کنید. اغلب ممکن است تا چند ساعت آینده و حتی نیم ساعته اتوبوس به مقصد مورد نظر شما حرکت داشته باشد. اما اگر مسافر هستید و برای سفرتان برنامه‌ریزی کرده‌اید، می‌توانید از قبل و زمانی که در ایران هستید اقدام به رزرو بلیط اتوبوس خود کنید. دالاهو خرید بلیط اتوبوس از ترمینال‌های استانبول را برای شما انجام می‌دهد.

برای تهیه بلیط اتوبوس در استانبول چه نکاتی مهم است؟

حتما از محل پیاده‌شدن‌تان در مقصد مطمئن شوید. گاهی اتوبوس‌ها به جای اینکه شما را در ترمینالی در مقصد پیاده‌کنند کنار کمربندی و خارج از شهر پیاده می‌کنند. ساعت حرکت اتوبوس مهم است. از آنجایی‌که ساعت‌های متنوعی در روز به یک مقصد اتوبوس حرکت خواهد کرد، بنابراین بهترین ساعت را با توجه به برنامه سفرتان انتخاب کنید. اگر خودتان اقدام به خرید بلیط می‌کنید ممکن است کلاهبردارها بلیطی به شما بفروشند که سه یا چهار ساعت آینده حرکت خواهد کرد و وقت شما تلف می‌شود. اگر حضوری برای خرید بلیط به اتوگار یا ترمینال‌های استانبول می‌روید حتما ساعت حرکت اتوبوس چندین شرکت فروش بلیط اتوبوس را چک کنید و بعد اقدام به خرید کنید. مطمئن شوید ظرفیت اتوبوسی که بلیط آن را تهیه می‌کنید چند نفره است. دانستن این نکته به انتخاب وسیله نقلیه راحت تر کمک می‌کند. گاهی در ترمینال‌های استانبول ماشین‌های دولموش را به اسم اتوبوس بلیط‌شان را می‌فروشند. دولموش‌ها مانند ماشین‌های ون در ایران هستند و ظرفیت آنها 15 صندلی است. دولموش‌ها کوچک هستند و فضای راحتی برای مسافر ندارند. ممکن است در بین راه مجبور شوید اتوبوس‌تان را برای ادامه مسیر عوض کنید. بارتان به اتوبوس دیگر منتقل می‌شود و شما باید وسیله نقلیه‌تان را عوض کنید. این کار گاهی برای بلیط‌های مستقیم هم اتفاق می‌افتد. اگر خودتان اقدام به خرید بلیط اتوبوس در ترمینال‌های استانبول می‌کنید بهتر است باچندین نفر در مورد کیفیت شرکت‌های فروش بلیط صحبت کنید و بعد تصمیم بگیرید. خدماتی که از طرف این شرکت‌ها عرضه می‌شود گاهی با هم متفاوت هستند. اگر تهیه بلیط اتوبوس در کشور ترکیه را به دالاهو بسپارید از این بابت نگرانی نخواهید داشت.

خرید بلیط اتوبوس در ترکیه

خرید بلیط اتوبوس بین شهری در ترکیه چطور است؟

راه‌های مختلفی برای خرید بلیط اتوبوس در ترکیه وجود دارد.

می‌توانید خرید حضوری در اتوگار استانبول (ترمینال اتوبوسرانی استانبول) انجام دهید. اگر حساب بانکی در ترکیه دارید خیلی راحت می‌توانید به شکل اینترنتی بلیط تهیه کنید. اپلیکیشن و سایت های مختلفی بریا خرید بلیط وجود دارد مانند: https://www.neredennereye.com اگر هیچ کدام از شرایط بالا را ندارید آژانس‌های گردشگری خرید بلیط اتوبوس بین شهری در استانبول و دیگر نقاط ترکیه را برای شکا انجام خواهند داد.

خرید بلیط اتوبوس در ترکیه



1398/07/28 | کد مطلب: 2558
برچسب‌ها: اقامت‌گاه‌ها
خرید بلیط اتوبوس در ترکیه
خرید بلیط اتوبوس در ترکیه هانیه کاظمی
خرید بلیط اتوبوس در ترکیه

مهندس برق، ارشد مدیریت، عاشق ورزش، موسیقی، مطالعه و تماشای فیلم


تهیه و تدوین: تحریریه دالاهو
لطفا در نشر دانسته‌های خود کوشا باشید.
برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب‌سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.


به اشتراک بگذارید:

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی