انتخابات پارلمانی در کانادا


روز دوشنبه در کانادا انتخابات پارلمانی برگزار میگردد! کانادا دارای نظام فدرالی و پارلمانی است که هر حزب اکثریت را در پارلمان کسب نماید همان حزب حکومت را تشکیل می دهد. امسال برای انتخابات پارلمانی شش حزب باهم در رقابت هستند که...

روز دوشنبه در کانادا انتخابات پارلمانی برگزار میگردد!
کانادا دارای نظام فدرالی و پارلمانی است که هر حزب اکثریت را در پارلمان کسب نماید همان حزب حکومت را تشکیل می دهد.

امسال برای انتخابات پارلمانی شش حزب باهم در رقابت هستند که دو حزب لیبرال و محافظه کار در آخرین نظر سنجی ها شانه به شانه قرار دارند ، حزب لیبرال که در حکومت است ۳۱,۵ و حزب محافظه کار ۳۱,۶ فیصد پشتبانی رأی دهندگان را باخود دارند و بعد از آن ها حزب نیودمکرات است که پشتبانی در حدود ۱۷ فیصد رأی دهندگان را با خود دارد ، سه حزب دیگر در قدم های بعدی قرار دارند ، البته چند نفر محدود هم خود را مستقل کاندیدا کرده اند و بکدام حزب تعلق ندارند.

کانادا تاریخ و فرهنگ پنج هزار سال ندارد و سیاست مداران کانادایی از گذشته های تاریخی خود چندان لاف هم نمی زنند بلکه بارها سیاست مداران کانادایی از اشتباهات سیاست مداران گذشته از مردم که در حق آنها اشتباه ، ظلم و جفا صورت گرفته است عذرخواهی کرده اند و در موارد هم غرامت پرداخته اند.
کانادا با گذشته ۱۵۰ سالگی خود یکی از جمله پیشرفته ترین و مرفه ترین کشور های جهان است.

سیاست مداران کانادایی در کمپین های انتخاباتی برای گذشته و فصل ناتمام گذشته برای مردم تبلیغ نمی کنند بلکه هرچه میگویند برای آینده می‌گویند که از این کرده هم باید یک کشور بهتر بسازند.

در کانادا مردم و کسانی که خود را کاندیدا کرده اند بالای کمیسیون انتخابات صد فیصد باور دارند و اصلا در فکر تقلب نیستند ، از همین جهت است که کسی اعضای کمیسیون های انتخاباتی را نمی شناسند و نمی خواهند هم که بشناسند چون آنها فقط وظیفه شمارش آرای مردم و اعلام نتیجه را دارند که سالهاست به وظایف خود عمل کرده اند.
کاندیداهای انتخابات پارلمانی فقط از مردم ترس دارند که به چه کسی رأی می دهند و به رأی مردم احترام می‌گذارند.

در روز انتخابات در ختم انتخابات بعد از یک ساعت نتیجه انتخابات معلوم میگردد احزاب که نتوانسته اند اکثریت را در پارلمان کسب کنند رهبران آنها به رهبری حزب که اکثریت را کسب کرده است تبریک می گویند.
در مدت کمتر از ۱۲ ساعت انتخابات و نتیجه انتخابات معلوم می گردد و مردم در سراسر جهان جریان شمار آرا را از تلویزیون ها مشاهده می کنند.

حسن علی عدالت

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403