حسینی: تروریسم اقتصادی آمریکا سبب نقض حقوق بشر شده است


حسینی: تروریسم اقتصادی آمریکا سبب نقض حقوق بشر شده است

رئیس هیات پارلمانی کشورمان در مجمع IPU گفت: استفاده‌ آمریکا از تحریم‌های اقتصادی به عنوان ابزاری برای دستیابی به اهداف خود، نگرانی‌های جدی درخصوص نقض حقوق بشر ایجاد کرده است.

حسینی: تروریسم اقتصادی آمریکا سبب نقض حقوق بشر شده است

سیده فاطمه حسینی در یکصد و چهل و یکمین اجلاس بین المجالس جهانی (IPU) با بیان این که جهان از بی‌توجهی به قوانین و هنجارهای حقوق بین‌الملل رنج می‌برد، اظهارداشت: امروز در بین بنیانگذاران نهادهای به رسمیت شناخته شده نظم بین‌المللی، ایالات متحده آمریکا بر این باور است که قادر به تحصیل منافع خود از طریق بی‌توجهی و نقض اصول بنیادین حقوق بین‌الملل و حقوق بشر و با هدف تامین امنیت خود به بهای ناامنی دیگری است.

رئیس هیات پارلمانی ایران ادامه داد: استفاده از ابزارهای غیرقانونی تحریم‌های اقتصادی یا در واقع، تروریسم اقتصادی از سوی ایالات متحده آمریکا به عنوان ابزاری برای دستیابی به اهداف خود نگرانی‌های جدی درخصوص نقض حقوق بشر ایجاد کرده است.

حسینی افزود: تاثیرات مخرب این تحریم‌ها بر زندگی مردم عادی کشورهای در معرض این تحریم‌ها همچون ایران شامل نقض اصول بنیادین حقوق بشر همچون حق دسترسی به غذای کافی، دسترسی به داروی ضروری، حق دسترسی به خدمات بهداشتی و غیره است.

وی تصریح کرد: عمیقا باعث تاسف است که نهادهای حقوقی، سیاسی و بین المللی در حفظ اعتماد به این نهادهای نظم بین‌الملل ناکام بوده‌اند که نتیجه‌ آن قربانی شدن حقوق ملت‌ها بوده است و این مساله مصداقی عینی از ناکارآمدی جدی حقوق بین‌الملل و نهادهای بین‌المللی است و ضرورت بازنگری و اصلاح این نهادها را نشان می‌دهد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی گفت: چالش‌های مشترک در نتیجه عدم پایبندی به حقوق بین‌الملل و حقوق بشر همزمان می‌تواند موضوعی برای همکاری به شمار آید.

حسینی از نمایندگان پارلمانها خواست به دنبال دستیابی به صلح بر مبانی عدالت و گفت‌ وگو در بین خود و همچنین طرد آن دسته از افرادی باشند که خیال پردازانه به جنگ ناتمام و نزاع بین تمدن‌ها می‌اندیشند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا