اچ تی سی اگزودوس 1 اس از راه رسید؛ گوشی بلاک چین دیگری از کمپانی تایوانی


اچ تی سی اگزودوس 1 اس از راه رسید؛ گوشی بلاک چین دیگری از کمپانی تایوانی

پس از عرضه‌ی اگزودوس 1 اورجینال، حالا نوبت به اچ تی سی اگزودوس 1 اس (HTC Exodus 1s) رسیده است. این گوشی بلاک چین، سخت افزار ضعیف‌تری دارد؛ اما امکانات اضافه‌ای را به کاربران فعال در حوزه‌ی ارزهای دیجیتال ارائه می‌دهد. مشخصات سخت افزاری اچ تی سی اگزودوس 1 اس برای گوشی هوشمندی در سال... نوشته اچ تی سی اگزودوس 1 اس از راه رسید؛ گوشی بلاک چین دیگری...

پس از عرضه‌ی اگزودوس 1 اورجینال، حالا نوبت به اچ تی سی اگزودوس 1 اس (HTC Exodus 1s) رسیده است. این گوشی بلاک چین، سخت افزار ضعیف‌تری دارد؛ اما امکانات اضافه‌ای را به کاربران فعال در حوزه‌ی ارزهای دیجیتال ارائه می‌دهد.

مشخصات سخت افزاری اچ تی سی اگزودوس 1 اس برای گوشی هوشمندی در سال 2019، جای هیچ تعریفی ندارد. این دستگاه از تراشه قدیمی اسنپدراگون 435 قدرت می‌گیرد که با 4 گیگ رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی همراهی می‌شود. البته کاربران می‌توانند از کارت حافظه هم برای افزایش فضای ذخیره‌سازی استفاده کنند.

صفحه نمایش 5.7 اینچی گوشی، دارای وضوح اچ دی پلاس و نسبت تصویر 18:9 است. اگزودوس ۱ اس همچنان از درگاه microUSB استفاده می‌کند؛ اما حداقل اینکه جک 3.5 میلی‌متری هم دارد. وجود دو خشاب سیم کارت، پشتیبانی از شبکه +4G، وای فای ac و بلوتوث 4.1، دیگر امکانات ارتباطی آن را تشکیل می‌دهند.

اچ تی سی اگزودوس 1 اس از راه رسید؛ گوشی بلاک چین دیگری از کمپانی تایوانیاچ تی سی اگزودوس 1 اس از راه رسید؛ گوشی بلاک چین دیگری از کمپانی تایوانی

از مشخصات اپتیک دستگاه، باید به دوربین 13 مگاپیکسلی PDAF (فوکوس خودکار تشخیص فاز) در عقب و یک دوربین 13 مگاپیکسلی دیگر در جلو با فلاش LED؛ اما بدون فوکوس خودکار اشاره کنیم. گوشی بلاک چین اگزودوس 1s دارای باتری 3000 میلی‌آمپر ساعتی و سیستم عامل اندروید 8.1 اوریو است. پس نرم افزار و سخت افزار آن از لحاظ قدیمی بودن، با هم تناسب دارند!

قیمت اچ تی سی اگزودوس 1 اس برای پیش فروش در اروپا، 219 یورو اعلام شده؛ اما کمپانی تایوانی مشخص نکرده که آیا با پول نقد هم قابل خریداری است، یا مشتریان باید هزینه را با رمزارز پرداخت کنند.

امکانات گوشی بلاک چین اچ تی سی اگزودوس 1 اس

فارغ از موارد ذکر شده، این محصول می‌تواند جذابیت‌هایی برای مشتریان هدف خود داشته باشد. مهم‌ترین عامل، توانایی آن در اجرای کامل نود بیت کوین (Bitcoin node) روی گوشی است. این یعنی اگزودوس 1s می‌تواند تمام دفترکل (ledger) بیت کوین را روی حافظه خود ذخیره کند. البته برای این منظور، کاربران باید یک کارت microSD پرحجم خریداری کنند؛ زیرا هم‌اکنون دفترکل بیت‌کوین 260 گیگابایت حجم دارد و هر سال، 60 گیگ بزرگ‌تر می‌شود.

دلیل اینکه کاربران مایل‌اند دفتر کل را روی گوشی شخصی خود داشته باشند، تایید تراکنش‌ها با سهولت بیشتر و امنیت بالاتر است. همچنین ظاهرا می‌توانید برای دسترسی به داده‌های تراکنش، دفتر کل را بررسی کنید؛ بدون اینکه هیچ اطلاعاتی را با دیگران به اشتراک بگذارید.

البته فعلا در اگزودوس 1 اس، تنها node بیت کوین قابل اجراست؛ نه سایر ارزهای دیجیتال. در ضمن، تراشه نه‌چندان قدرتمند دستگاه هم که سه سال قدمت دارد، فشار زیادی را متحمل می‌شود. به همین دلیل، HTC توصیه می‌کند اجرای نود را تنها هنگام اتصال گوشی به شارژر دیواری یا پاوربانک انجام دهید.

اچ تی سی اگزودوس 1 اس از راه رسید؛ گوشی بلاک چین دیگری از کمپانی تایوانیاچ تی سی اگزودوس 1 اس از راه رسید؛ گوشی بلاک چین دیگری از کمپانی تایوانی

با این اوصاف، شاید مدل اورجینال و قدرتمندتر Exodus 1 انتخاب مناسب‌تری باشد؛ چون قرار است قابلیت Bitcoin node را با آپدیت نرم افزاری دریافت کند. هر دو گوشی، کیف پول Zion اچ تی سی را نیز دارند که با ویژگی امنیتی اسنپدراگون، کلید خصوصی شما را پنهان می‌سازد.

رابط کاربری گوشی هم با استفاده از محیط امن TEET، امنیت دوچندانی را برای حفاظت از دارایی و داده‌های حساس کاربران تامین می‌کند. همچنین قابلیت Social Key Recovery به شما این امکان را می‌دهد که افراد مورد اعتمادتان را انتخاب نمایید، تا در صورت گم کردن گوشی به کمک آن‌ها کلید خصوصی خود را بازیابی کنید.

به هر حال، باید ببینیم نتیجه‌‌ی شرط‌بندی کمپانی به کجا خواهد کشید؛ آیا اگزودوس 1s آخرین تیر ترکش HTC برای پروژه‌ای شکست خورده است یا قطعه‌ای مهم برای تکمیل پازل؟

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس