شهرداری تهران: طرح «هم‌پذیرندگی» دی‌ماه اجرایی می‌شود


اجرای طرح «هم‌پذیرندگی» پرداخت آنلاین کرایه تاکسی‌ها دی‌ماه اجرایی می‌شود. مدیرعامل سازمان فناوری‌اطلاعات شهرداری تهران با اعلام این خبر گفت: «این طرح هم‌زمان با برگزاری همایش تهران هوشمند اجرایی خواهد شد.» محمد فرجود در پاسخ به این سوال که قرار بود این طرح در پاییز اجرایی شود چرا هنوز اجرایی نشده‌است اعلام کرد:...

شهرداری تهران: طرح «هم‌پذیرندگی» دی‌ماه اجرایی می‌شود
اجرای طرح «هم‌پذیرندگی» پرداخت آنلاین کرایه تاکسی‌ها دی‌ماه اجرایی می‌شود.
مدیرعامل سازمان فناوری‌اطلاعات شهرداری تهران با اعلام این خبر گفت: «این طرح هم‌زمان با برگزاری همایش تهران هوشمند اجرایی خواهد شد.»
محمد فرجود در پاسخ به این سوال که قرار بود این طرح در پاییز اجرایی شود چرا هنوز اجرایی نشده‌است اعلام کرد: «استانداردسازی این طرح و اجرای مراحل نهایی فنی به زمان نیاز دارد، اما تا پایان پاییز این طرح نهایی خواهد شد.»
پیش از این، فرجود در بیست و پنجمین نمایشگاه الکامپ گفته بود این پروژه در پاییز اجرایی می‌شود. او در پاسخ به سوال دیگر پیوست که آیا در این طرح همه بازیگران پرداخت الکترونیکی کرایه تاکسی حضور خواهند داشت گفت: «با همه شرکت‌های پرداخت الکترونیکی کرایه تاکسی مذاکره کرده‌ایم. همه از راه‌اندازی این طرح رضایت دارند. چون وجود بارکد مشترک در تاکسی‌ها به نفع همه است و بحث‌های همیشگی در مورد انحصار در پرداخت الکترونیکی کرایه تاکسی‌ها به پایان می‌رسد.»
به گفته فرجود پس از آغاز به کار طرح هم‌پذیرندگی، سازمان تاکسیرانی تاکسی‌ها را ملزم به استفاده از این بارکدها خواهد کرد. تیرماه امسال تاکسیرانی در یک نشست خبری اعلام کرد کیف‌ پول «ریالو» و «فون‌پی» برای پرداخت آنلاین کرایه‌تاکسی به یکدیگر متصل شده‌اند. در این نشست خبری، علیرضا قنادان، مدیرعامل سازمان تاکسیرانی در پاسخ به سوال پیوست درباره عدم حضور بازیگر سوم این حوزه گفته بود که آنها جواب نامه تاکسیرانی را ندادند.
چند روز پس از این نشست اپلیکیشن «تومن» با انتشار بیانیه‌ای از تصمیمات سازمان تاکسیرانی در اجرای طرح هم‌پذیرندگی شرکت‌های پرداخت الکترونیکی کرایه تاکسی انتقاد کرد. تاکسیرانی هم با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده بود معماری طرح هم‌پذیرنگی شرکت‌های پرداخت الکترونیکی کرایه تاکسی زمینه بروز هر گونه انحصار یک جانبه یا چند جانبه را از بین خواهد برد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر