هواوی لیسانس 5G به شرکت های آمریکایی می فروشد


هواوی مشغول مذاکره با چند شرکت آمریکایی برای اعطای لیسانس فناوری 5G به آنها است. این درحالی است که این شرکت چینی همچنان در فهرست سیاه وزارت بازرگانی آمریکا قرار دارد. به نقل از انگجت، هرچند هواوی از فروش فناوری های 5G به آمریکا منع شده اما این امر سبب نمی شود تا شرکت هواوی تحریم ها را دور نزند. وینسنت پانگ نایب...

هواوی لیسانس 5G به شرکت های آمریکایی می فروشد
هواوی مشغول مذاکره با چند شرکت آمریکایی برای اعطای لیسانس فناوری ۵G به آنها است. این درحالی است که این شرکت چینی همچنان در فهرست سیاه وزارت بازرگانی آمریکا قرار دارد.
به نقل از انگجت، هرچند هواوی از فروش فناوری های ۵G به آمریکا منع شده اما این امر سبب نمی شود تا شرکت هواوی تحریم ها را دور نزند.
وینسنت پانگ نایب مدیر ارشد هواوی در مصاحبه ای اعلام کرد مشغول مذاکره برای اعطای لیسانس فناوری ۵Gبه شرکت های آمریکایی است.
همچنین به گفته پانگ چند شرکت که از آنها نامی برده نشده نسبت به قراردادهای بلند مدت و قراردادهای یکبار استفاده از فناوری هواوی علاقه نشان داده اند.
البته پانگ اشاره به بستن قرارداد در این باره نکرد اما به گفته او هزینه نگهداری و توسعه هرگونه قرارداد برای یکبار استفاده از فناوری ها بسیار بالا خواهد بود.
رن ژنگفی مدیر ارشد اجرایی این شرکت در ماه سپتامبر از احتمال بسته شدن این قراردادها سخن گفته بود اما در آن زمان هنوز مشخص نبود شرکتی نسبت به آنها تمایل دارد یا خیر.
مشکل اصلی هواوی یافتن مشتری نیست. این شرکت چینی همچنان در فهرست سیاه وزارت بازرگانی آمریکا قرار دارد و هیچ شرکتی بدون اجازه دولت نمی تواند با آن همکاری کند. بر این اساس لیسانس یا قرارداد انتقال فناوری حتی بدون رد و بدل تجهیزات، خلاف تحریم های آمریکا است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج