اعزام 700 هزار زائر به بیمارستان های آبادان و خرمشهر در اربعین امسال


اعزام 700 هزار زائر به بیمارستان های آبادان و خرمشهر در اربعین امسال

سلمان زاده از اعزام 700 هزار زائر به بیمارستان های آبادان و خرمشهر در اربعین امسال خبر داد و گفت: خوشبختانه تاکنون هیچ گونه بیماری واگیردار و همه گیری در بین زائران مشاهده نشده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان منطقه آزاد اروند، «شکرالله سلمان زاده» امروز (یکشنبه 28 مهر) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امسال جمعیت زیادی از طریق مرز شلمچه عازم کربلای معلی شده اند و خوشبختانه تاکنون هیچ گونه بیماری واگیردار و همه گیری به غیر از سرماخوردگی فصلی و مواردی مانند اسهال، در این مرز مشاهده نشده است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان افزود: امسال ازدحام زیاد جمعیت در مرز شلمچه دلیل اصلی مراجعه بیشتر زائران حسینی به بیمارستان صحرایی این دانشکده بوده به طوری که در برخی از روزها حدود 10 هزار زائر به این بیمارستان مراجعه کرده اند که اگر بخواهم آمار تجمعی را ارائه کنم، حدود 72 هزار مورد بوده اند.

وی به خدمات ارائه شده به زائران اربعین حسینی از سوی بیمارستان صحرایی این دانشکده در مرز شلمچه اشاره کرد و ادامه داد: از اولین روز برپایی بیمارستان صحرایی در شلمچه تاکنون 57 هزار و 721 زائر به صورت سرپایی درمان شدند، 11 هزار و 557 نفر بستری موقت و یک هزار و 843 مورد فوریت های مامایی داشتیم.

وی از اعزام 700 زائر به بیمارستان های آبادان و خرمشهر خبر داد و اضافه کرد: در مجموع تا روز گذشته حدود 71 هزار و 806 زائر به بیمارستان صحرایی مراجعه کرده اند و پیش بینی کردیم این تعداد مراجعه کننده تا بازگشت آخرین زائر به خاک کشور یکصد هزار نفر برسد.

سلمان زاده تصریح کرد: توزیع آب به صورت بسته بندی، نظارت دقیق بر مواکب و همچنین زحمات شبانه روزی پرسنل بهداشت که نظارت بر وضعیت بهداشتی داشتند مهم ترین عامل در پیشگیری و شیوع بسیاری از بیماری ها در مرز شلمچه بوده است.

پایان پیام/660

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن خیر مقدم ؛ متن خوش آمد گویی دوستانه ، رسمی و زیبا