57 هزار و 510 کرمانشاهی در سامانه سماح ثبت‌نام کردند


57 هزار و 510 کرمانشاهی در سامانه سماح ثبت‌نام کردند

کرمانشاه- ایرنا- مدیرکل حج و زیارت استان کرمانشاه اعلام کرد که امسال 57 هزار و 510 کرمانشاهی به منظور حضور در راهپیمایی اربعین امسال در مدت تعیین‌شده در سامانه سماح نام‌نویسی کردند.

«حامد دارابی» روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا، اظهارداشت: این تعداد متقاضی برای شرکت در مراسم اربعین، از ابتدای شهریور ماه تا پایان روز گذشته در سامانه سماح نام‌نویسی کرده‌اند.

وی با بیان اینکه میزان نام‌نویسی کرمانشاهی ها برای حضور در راهپیمایی اربعین افزایش پیدا کرده، گفت: سال گذشته ۳۷ هزار و ۵۰۰ نفر برای حضور در آیین راهپیمایی اربعین نامنویسی کرده بودند که این آمار امسال بیش از ۲۰ هزار نفر افزایش پیدا کرد.

مدیرکل حج و زیارت کرمانشاه با بیان اینکه ۱۸ دفتر زیارتی در سطح استان کار نام نویسی از زائران را انجام می دادند، گفت: علاوه بر این دفاتر زائران به صورت شخصی نیز برای ثبت نام در سامانه سماح اقدام کردند.

دارابی به بازگشایی مرز خسروی اشاره کرد و گفت: امسال حجم عظیمی از زائران اربعین حسینی برای خروج از طریق مرز خسروی وارد کرمانشاه شدند.

**تردد بیش از ۱۶۰ هزار زائر از خسروی

امسال چهار مرز خسروی، مهران، چذابه و شلمچه برای تردد زائران اربعین حسینی باز بودند که بر اساس آمار رسمی امسال بیش از سه و نیم میلیون نفر از طریق این مرزها وارد کشور عراق شدند.

مرز خسروی به عنوان نزدیکترین مسیر عبور زوار عتبات‌ عالیات به عراق که پس از سال‌ها انتظار ۱۵ شهریور امسال بازگشایی شد، امسال بیش از ۱۶۰ هزار زائر را راهی کربلای معلی کرد.

مرز خسروی نزدیکترین نقطه از کشورمان به بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۲۲۸، کاظمین ۲۰۳ و سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد، عملیات ساخت پایانه بین المللی مرز خسروی از سال ۷۷ در نقطه صفر مرزی آغاز شد و در سال ۸۱ با ۷۵ میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید.
تاکنون بیش از ۱۶۰ هزار زائر از طریق مرز خسروی وارد عراق شده اند و بیش از ۸۷ هزار هم به ایران بازگشته اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق