فراخوان شرکت در بخش رقابتی جشنواره اسباب‌بازی منتشر شد


فراخوان شرکت در بخش رقابتی جشنواره اسباب‌بازی منتشر شد

تهران- ایرنا- دبیرخانه پنجمین جشنواره ملی اسباب‌بازی از طراحان، ایده‌پردازان و تولیدکنندگان اسباب‌بازی دعوت کرد برای ثبت‌نام در بخش رقابتی این رویداد اقدام کنند.

به گزارش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، تمام فعالان عرصه‌ اسباب‌بازی که طی بازه زمانی فروردین‌ ۹۷ تا شهریور ۹۸ محصولی را طراحی یا تولید کرده‌اند تا ۳۰ آبان ۱۳۹۸ فرصت دارند تا دو نمونه از محصول خود را به دبیرخانه این رویداد ارسال کنند. بر اساس این فراخوان مسئولیت کمیته داوری پنجمین جشنواره ملی اسباب‌بازی بر عهده شورای نظارت بر اسباب‌بازی است که با هدف شناسایی استعدادها و ایجاد فضای رقابت سازنده و هدف‌مند تلاش می‌کند مسیر حمایت از ایده‌ها و محصولات برتر را فراهم ‌کند.

بر همین اساس زمان داوری آثار رسیده به دبیرخانه آذر و اعلام نتیجه دی‌ ۱۳۹۸ هم‌زمان با برگزاری پنجمین جشنواره ملی اسباب‌بازی اعلام شده است. علاقه‌مندان برای دریافت فرم شرکت در بخش رقابتی پنجمین جشنواره ملی اسباب‌بازی و آگاهی بیشتر در مورد شرایط و چگونگی ثبت‌نام می‌توانند به پایگاه خبری کانون به نشانی www.kanoonnews.ir و تارنمای شورای نظارت بر اسباب‌بازی به نشانی www.toycouncil.com مراجعه کنند.

دبیرخانه‌ی شورای نظارت بر اسباب‌بازی در تهران شهرک قدس- میدان صنعت، خیابان شهید حسن سیف روبروی خیابان ۲۲ مجتمع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع است. پنجمین جشنواره ملی اسباب‌بازی ۷ تا ۱۳ دی‌ ۱۳۹۸ با شعار «تمرین زندگی» در مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان واقع در خیابان حجاب تهران برگزار خواهد شد.

فرم شرکت در بخش رقابتی پنجمین جشنواره اسباب‌بازی

فراخوان شرکت در بخش رقابتی جشنواره اسباب‌بازی منتشر شد

فیلم سینمایی دوچ در جشنواره بمبئی

فیلم سینمایی دوچ به کارگردانی امیرمشهدی عباس در بخش رقابتی فیلم‌های کودک و نوجوان در بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم بمبئی به نمایش در می‌آید. این جشنواره از ۲۵ مهر تا ۲ آبان ۱۳۹۸ (۱۷ تا ۲۴ اکتبر ۲۰۱۹) در شهر بمبئی کشور هندوستان برگزار می شود.

در بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم بمبئی آثار راه یافته به بخش رقابتی فیلم‌های کودک و نوجوان از سوی هیات داوران کودکان و نوجوانان برای گروه سنی ۵ تا ۱۷ انتخاب شده است. بر همین اساس در این بخش برجسته‌ترین و جذاب‌ترین فیلم‌های بلند، کوتاه، مستند داستانی و انیمیشن به نمایش در می‌آید.

فیلم سینمایی دوچ به تهیه‌کنندگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان پیش از این نیز با حضور کارگردان در بخش مسابقه پنجاه‌ونهمین جشنواره فیلم زلین و بخش مسابقه فیلم بلند برای کودکان جشنواره دشی یتکو اوکراین شرکت کرده بود. جشنواره بین‌المللی فیلم بمبئی یکی از معتبرترین جشنواره‌های فیلم در کشور هندوستان است که از سال ۱۹۹۰ بنیان گذاشته شده است.

فراخوان شرکت در بخش رقابتی جشنواره اسباب‌بازی منتشر شد

بازنشر دو کتاب شِل سیلور استاین

دو کتاب لافکادیو و آقای باکلاه و آقای بی‌کلاه هردو از شِل سیلور استاین به ترتیب با ترجمه‌ حمید احمدی و رضی هیرمندی برای یازدهمین نوبت از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بازنشر شد.

لافکادیو، شیری که جواب گلوله را با گلوله داد درون‌مایه‌ای اجتماعی و روان‌شناسی را با زبان طنز بیان می‌کند و آقای باکلاه و آقای بی‌کلاه پر از نشانه‌هایی چون رنگ و مفاهیم عمیقی، چون دوستی است.

لافکادیو سالیان متمادی است مخاطبان زیادی را به خود جلب کرده و کتاب‌خوانان ایرانی نیز طی این سال‌ها لافکادیو را یکی از برجسته‌ترین آثار استاین می‌دانند و داستان شیری را که شبیه انسان‌ها شد فراموش نکرده‌اند.

شِل سیلور استاین در این اثر ماندگار با زبانی طنز به طرح مساله‌ از خودبیگانگی و کشف هویت پرداخته و آن را به یکی از معروف‌ترین شخصیت‌های مطرح ادبیات کودک و نوجوان تبدیل کرده است. هم‌چنین این نویسنده، شاعر و تصویرگر امریکایی در کتاب شعر آقای باکلاه و آقای بی‌کلاه با واژه‌ها و چند خط ساده، اشعار، تصاویری زیبا و فضاهایی ساخته تا مثل هر طنز موفقی، مناظر ناشناخته‌ای را به مخاطب نشان ‌دهد.

استاین در این کتاب با خوانندگان اشعار خود گفت‌وگو می‌کند به گونه‌ای که ارتباط کلامی و اندیشه‌ی او به تمام سلول‌های وجود انسان لذت می‌بخشد. انتشارات کانون برای آشنایی بیشتر کودکان و نوجوانان امروز با آثار این هنرمند، این دو کتاب را با شمارگان ۲ هزار و۵۰۰ نسخه باز نشرکرده است.

چاپ یازدهم لافکادیو، شیری که جواب گلوله را با گلوله داد برای گروه سنی بالای ۱۵ سال با قیمت ۱۱هزار تومان و آقای باکلاه و آقای بی‌کلاه برای رده‌ی سنی بالای ۱۱ سال و و قیمت ۵ هزار تومان منتشر شده است.

فراخوان شرکت در بخش رقابتی جشنواره اسباب‌بازی منتشر شد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها