کوه یخی بزرگتر از شهر بوستون از قطب جنوب جدا شد


کوه یخی بزرگتر از شهر بوستون از قطب جنوب جدا شد

همشهری آنلاین: تصاویر ماهواره‌های تهیه شده از یک ماهواره سازمان فضایی اروپا نشان می‌دهد که یک کوه یخی در ابعادی اندکی بزرگتر از شهر بوستون آمریکا از قطب جنوب جدا شده است.

به گزارش ایرنا، سازمان فضایی اروپا با استفاده از تصاویر گرفته شده از ماهواره Copernicus Sentinel-۱ از تاریخ دوم سپتامبر تا ۱۴ اکتبر (۲۲ مهر) اعلام کرد که یک کوه یخی تقریبا به مساحت ۲۶۰ کیلومتر مربع از قطب جنوب جدا شده است؛ این تصاویر شکسته شدن این کوه یخی را قبل از ورود آن به دریای «آموندسن» نشان می‌دهند.

این کوه یخی که B۴۷ نام دارد، تقریبا ۳۵ کیلومتر طول و ۱۰ کیلومتر عرض دارد که اندکی بزرگ‌تر از اندازه بوستون در آمریکا است.

این تصاویر از ماهواره Copernicus Sentinel-۱ که دارای رادار است بازیابی شده و به معنای آن است که این ماهواره می‌تواند تصاویر را بدون در نظر گرفتن روز بودن یا شب بودن که برای ماه‌های طولانی و تاریک قطب مهم است، گزارش دهد.

دو هفته قبل نیز کوه یخی بزرگ دیگری نیز که ابعاد آن سه برابر بزرگتر از مساحت جزیره «مالت» است، از شرق قطب جنوب جدا شده و به سمت شمال حرکت کرد. وزن این کوه یخ که D۲۸ نام دارد، برابر با ۳۱۵ میلیارد تن بوده و مساحت آن به ۱۶۳۶ کیلومتر مربع می‌رسد. محققان هشدار می‌دهند که با تداوم گرمایش کره زمین وقوع رخدادهایی از این دست باز هم ادامه پیدا کند.

کد خبر 459562

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ مهدی کیا بنام بهار هنگام