مساجد تریبون تبیین عظمت حماسه اربعین باشند


مساجد تریبون تبیین عظمت حماسه اربعین باشند

حجت‌‌الاسلام احمدی با بیان‌اینکه حضور معنادار مردم از سراسر جهان در پیاده‌روی اربعین، تداوم راه انبیاء و اولیاء است، گفت: مساجد و هیئات مذهبی در سکوت و بایکوت رسانه‌ای این پدیده عظیم از سوی جهان استکبار، تریبون تبیین وسعت این حماسه باشند.

حجت‌ الاسلام والمسلمین «سید ناصر احمدی» در گفت‌ و ‌گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، با بیان اینکه حضور چند میلیون نفری مردم از سراسر جهان در پیاده روری اربعین، بار دیگر موجب بحت استکبار جهانی شد، اظهار کرد: شدت حیرت این جریان مستکبر به گونه ای بود که اجازه انعکاس اخبار حماسه بزرگ پیاده روری اربعین را در رسانه های وابسته به خود ندادند و بار دیگر پوشالی بودن ادعای آنان درخصوص باور به آزادی رسانه ها را برای جهانیان فاش کرد.

امام جماعت مسجد طوس تاکید کرد: درحالی که رسانه های کشورهای مدعی آزادی، نسبت به انتشار حماسه بزرگ پیاده روری اربعین سکوت پیشه کردند، مساجد و هیات های مذهبی منعکس کننده عظمت این حماسه بزرگ بشری باشند و مدام در برنامه های خود ابعاد مختلف این مراسم بزرگ را بازگو کنند.

وی افزود: البته حضور معنادار اتباع ده ها کشور از جمله استادان دانشگاه ها و پژوهشگران حوزه علوم انسانی در پیاده روری اربعین حسینی امسال، نشان دهنده رسیدن پیام ظلم ستیزی و عدالت طلبی حضرت سیدالشهدا (ع) به سراسر جهان است و همین بزرگ ترین رسانه در انعکاس اخبار این حماسه مهم به حساب می آید.

احمدی در ادامه، پیام مهم اربعین حسینی را لبیک جهانیان به درس ها و عبرت های جاویدان قیام عاشورا دانست و گفت: ملت های جهان، امروز بیش از هر زمانی دریافته اند که ایستادگی در برابر کشورهای زورگو مهم ترین راه نجات جهان از استبداد و دیکتاتوری است و پیاده روی بزرگ اربعین، این موضوع را جهانی کرد. در واقع ملت های آزاده با نگاه به تجربه گرانبهای انقلاب اسلامی ایران متوجه شدند زبان دیپلماسی در مواجه به زورگویان، چندان به کار نمی آید.

وی معرفت افزایی را درس دیگر اربعین حسینی دانست و تاکید کرد: این مراسم باشکوه و معنوی، توانسته سبک زندگی بسیاری از افراد را تغییر دهد و روحیه مقاومت را در آنان تقویت کند. برابر بودن همه انسان ها و زندگی مسالمت آمیز آنان در کنار یکدیگر، یکی دیگر از شاخص های سبک زندگی متاثر از اربعین حسینی است.

امام جماعت مسجد طوس در پایان خاطرنشان کرد: حضور معنادار مردم از سراسر جهان در پیاده روی اربعین، تداوم راهی است که موحدان در طول تاریخ با تبعیت از پیامبران و اولیای الهی آغاز کردند و بنابر وعده الهی در قرآن کریم به حکومت مستضعفان در جهان منتهی می شود: «وَ نُرِیدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَی الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّه وَ نَجْعَلَهُمُ الْوارِثِینَ؛ ما می‌خواهیم بر مستضعفان زمین منّت نهیم و آنان را پیشوایان و وارثان روی زمین قرار دهیم‌»(سوره قصص، آیه 5).

پایان پیام/397

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان