شورای وحدت بالاتر از حداقل‌های ماست/لیست مجزا ارائه نمی‌کنیم


شورای وحدت بالاتر از حداقل‌های ماست/لیست مجزا ارائه نمی‌کنیم

سخنگوی جبهه پایداری در خراسان رضوی گفت: در حال حاضر ما لیست مجزا ارائه نخواهیم داد زیرا فرایند وحدت در مسیری که پیش می‌رود، بالاتر از حداقل‌های جبهه پایداری را دارد اما برای اینکه در زمان نهایی اظهارنظر کنیم باید ادامه مسیر را رصد کرد.

مصطفی باقرزاده در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص فعالیت‌های جبهه پایداری در خراسان رضوی برای انتخابات مجلس، اظهار کرد: جبهه پایداری در این دوره فرایندی را در عرصه انتخابات تعیین کرده که این فرایند یا رویکرد، رویکرد ملی جبهه بوده و آن حضور حداکثری و کمک کامل در راستای ایجاد یک وحدت استراتژیک و تاکتیکی در اردوگاه گروه‌های انقلابی کشور است.

وی افزود: جبهه پایداری این رویکرد را در دستور کار خود قرار داده تا بتواند فرایندی شامل ایجاد گفتمان، طراحی مدل وحدت، ایجاد بستر یا سازمان رای و در نهایت جذب یا هدایت افکار عمومی به سمت انتخاب یک مجلس در تراز گام دوم انقلاب اسلامی را داشته باشد و رویکرد جبهه پایداری شامل این رویکردها یا اهداف است که بتواند یک گفتمان مبتنی بر موقعیت فعلی انقلاب در عرصه بین الملل و داخل ایجاد کند و در بردارنده نیاز و مشکلات جامعه و بر اساس ذائقه و سلیقه عمومی جامعه به خصوص نسل‌ها یا رویش‌‎های دهه‌های هشتاد و نود باشد که در حال حاضر در مسیر انتخاب و ایجاد یک فرایند زیبا برای آینده هستند.

باقرزاده بیان کرد: دومین مساله تعیین یک فرایند برای رسیدن به وحدت بوده که اولویت اول این فرایند شاخص‌های انقلابی برای انتخاب اصلح و تحقق یک مجلس تراز برای گام دوم انقلاب اسلامی است. سومین مساله نیز سازمان رای بوده که میدان آوردن انگیزه‌هایی است که گفتمان و این فرایند را نسبت به ایجاد یک مجلس تراز قبول دارند، بنابراین این سازمان رای‌گیری می‌تواند پای کار بیاید و برای ترویج گفتمان و اهداف ما برای عموم جامعه کمک‌کننده باشد.

این فعال سیاسی اصولگرا، ادامه داد: نهایتا کمک به انتخاب مردم در راستای ایجاد مجلسی است که بیان کردم، البته همه این موارد با هم یک هدف بسیار بزرگتری را در دستور کار دارد و آن مشارکت حداکثری مردم برای امر انتخابات است، فارغ از اینکه نتیجه‌ای که می‌خواهد در نهایت اتفاق بیفتد و بخواهد خود را در چه قرائتی نشان دهد، این امر اساسی در وهله اول مشارکت در انتخابات است.

جبهه پایداری به دنبال تبیین قرائت‌های ناصحیح است

سخنگوی جبهه پایداری در خراسان رضوی، خاطرنشان کرد: نکته دوم که جبهه پایداری در عرصه انتخابات در دستور کار قرار داده، تبیین برخی قرائت‌های ناصحیحی بوده که این روزها مجددا در حال مطرح شدن است. جبهه پایداری در راستای دفاع و تبیین فرایندهای انقلابی در هر دوره‌ای دفاع از نهادهای بسیار مهم و اساسی انقلاب را در دستور کار خود داشته که یکی از این نهادهای بسیار مهم، نهاد بسیار مقدس شورای نگهبان است.

وی اضافه کرد: در این فرایند تبیین جایگاه‌های مختلف انتخابات مانند وزارت کشور، شورای نگهبان و بدنه جریان مردمی که اجرای انتخابات را در دستور کار خود قرار می‌دهند، از ماموریت‌های جبهه پایداری است که همواره رویکرد خود را در این مساله دنبال کرده و نشان داده است.

باقرزاده گفت: مساله دیگر نیز این است که در عرصه انتخابات با درک صحیح از اتفاقات موجود و فرایندهای کشور در عرصه‌های مختلف بتوانیم به رویکردی برسیم که ضمن اینکه بتواند به وحدت جامع کشور کمک کند، مجلسی ایجاد نماید که در مقابل فرایندها و طراحی‌های جدید استکبار موفق باشد.

این فعال سیاسی اصولگرا، افزود: این باید بتواند ضمن ارتباط همه‌جانبه و گسترده با دنیا، به ارتقاء جایگاه جمهوری اسلامی که امروز جایگاه خوبی دارد، کمک کند، احقاق تمام حقوق جمهوری اسلامی را در عرصه‌های مختلف مدنظر داشته باشد، اقتصاد شکوفایی را در عرصه بین‌الملل رقم بزند و در برابر طراحی‌ها و دشمنی‌هایی که در حال رخ دادن است، یک مجلس تراز را شاهد باشیم نه یک مجلس منفعل یا تصویب‌کننده قراردادهای بین‌المللی، بنابراین این رویکردها در فرایند جبهه پایداری در دستور کار قرار دارد.

جبهه پایداری همواره از وحدت استقبال می‌کند

باقرزاده، با بیان اینکه جبهه پایداری تاکنون در عرصه انتخابات مجلس شورای اسلامی به خصوص در خراسان رضوی، رویکرد خود را حضور در جمع سایر گروه‌های انقلابی تعریف کرده است، عنوان کرد: در مجمع مشورتی استانی تعریف شده که دستور کار کمک به تبیین فرایندها و مکانیزم وحدت، تعیین شاخص‌های لازم برای انتخاب اصلح و شاخص‌های لازم برای افرادی است که می‌خواهند برای جریان انقلاب یا اصولگرایی تصمیم‌گیر باشند، این رویکرد جبهه نیز بوده که همواره در دوره‌های مختلف در کنار سایر جریان‌های انقلابی دور میز وحدت نشستند و از وحدت استقبال کردند.

وی ادامه داد: ما برای وحدت نکاتی داریم، مطالب خود را بیان کرده و تلاش می‌کنیم تا جایی که ممکن است در بیان نقاط خود اقناع را در دستور کار خود قرار دهیم، چنانچه این مسیر اقناعی محقق شود، در نهایت با رأیی که در جریان انقلاب رخ می‌دهد قائل به فرایندهای نهایی هستیم که وحدت رخ می‌دهد، اما برای این فرایندها همواره شاخص داریم که این شاخص‌ها را رصد می‌کنیم تا وجود داشته باشد و محقق شود.

باقرزاده در خصوص شاخص‌های مورد نظر برای کاندیداهای احتمالی مجلس، گفت: برخی از شاخص‌ها همواره به صورت عمومی و کلان تعریف می‌شوند به این صورت که در دستور کار گروه‌های انقلاب، اعتقاد به موضوعات اساسی و ارزش‌های انقلاب، همچنین رویکردهای راهبردی و راهکاری مانند الگویی که در عرصه سیاست خارجی در مجلس دنبال خواهد شد و نظارت‌های معمول و تخصصی که در دستور کار مجلس قرار خواهد گرفت، طرح می‌شود.

این فعال سیاسی اصولگرا، بیان کرد: در این دوره انتخابات باید عرصه را جدی‌تر نگاه کرد. نکته اول این است که باید بتوانیم بین سه مساله ارتباط معنایی برقرار کنیم. اول ارزش‌های انقلاب اسلامی، دوم نیروی جوان و سوم تخصص لازم برای حل مشکلات جامعه بوده که این سه مورد شاخصه‌های اصلی جبهه پایداری برای رسیدن به گزینه‌های اصلح یعنی برخورداری از مؤلفه‌های انقلابی است.

سخنگوی جبهه پایداری در خراسان رضوی، اضافه کرد: به طور مثال تبلور اعتقاد به ولایت فقیه، قانون اساسی و ارزش‌های انقلاب باید خود را در برخی فرایندها و نقاط حساس نشان دهد. مساله بسیار مهمی مانند برجام برای ما نقطه عطف بوده و موضع‌گیری‌ها و نقش‌آفرینی‌های افراد در موضوعات حساس بصیرتی مانند جریان انتخابات سال 88 و موضع‌گیری‌ها، نتیجه‌گیری‌ها و مثمر ثمر بودن‌ها در عدم تصویب لوایح و قراردادهایی چون CFT، پالرمو و FATF برای ما فرض است.

وی خاطرنشان کرد: موقعیت‌هایی از جنس تصویب شفافیت رأی نمایندگان و موضوعاتی از این قبیل که به مجلس مقتدر کمک می‌کند نیز برای ما فرض است. این موارد نقاطی بوده که نشان می‌دهد گفتمان انقلاب برای یک فرد در عرصه عمل، قابلیت اجرا دارد یا بنا بر برخی محافظه‌کاری‌ها و مصلحت‌اندیشی‌ها ترجیح می‌دهد که این رویکرد را به نحو دیگری دنبال کند. این مساله، شاخص‌گذاری برای انقلابی بودن است.

باقرزاده افزود: نکته دوم این بوده که برای گام دوم و استقرار محتوای آن در عرصه عملی مجلس، یکی از بنیادی‌ترین مسائل، جوان بودن گزینه‌هاست، اما جبهه پایداری به این موضوع اعتقاد ندارد، گزینه‌هایی که در عرصه مجلس تعریف شده‌اند و قرار می‌گیرند، اگر جوان نباشند و بخواهیم آن گزینه را جوان کنیم، هر جوانی می‌تواند در این جایگاه قرار گیرد، اینگونه نیست.

باید نیروی جوان انقلابی برای انتخابات معرفی و احصا کنیم

این فعال سیاسی اصولگرا، ادامه داد: نمی‌توان جوانی که تفکر لیبرالیستی، روکش انقلابی و یا منش لیبرالیستی با روکش انقلابی دارد، در این عرصه قرار داد، در این صورت دچار آسیب جدید خواهیم شد که صرفا حذف نیروهای سابق و ایجاد بستری جدید برای نیروهای جوان با تفکراتی است که انقلابی نیستند زیرا این شاخص انقلابی بودن تفکر و عمل برای ما بسیار مهم است، بنابراین باید نیروی جوان انقلابی احصا و معرفی کنیم و کمک نماییم که به جامعه نشان داده شده و بتواند رأی بیاورد.

سخنگوی جبهه پایداری در خراسان رضوی، خاطرنشان کرد: مساله سوم تخصص است. امروز می‌بینیم که سابق بر این موضوع مدیریت یا تفکر مدیریتی، تخصص‌هایی از جنس اقتصاد و تخصص‌هایی که بتواند صنعت را بفهمد، مدیریت کند و به سمت رونق تولید برود، حائز اهمیت بود نه اینکه این موارد اکنون حائز اهمیت نیستند، حتما هستند اما نکته بسیار مهم‌تری نیز وجود دارد و این است که اساسا تمام پارامترهای تخصصی با عنایت به مساله‌ای به نام گام دوم انقلاب باید تمدن‌پایه باشد.

وی اضافه کرد: فردی که می‌خواهد در عرصه اقتصاد یا مجلس جدید متخصص باشد، نمی‌تواند تنها تخصص اقتصاد داشته باشد بلکه باید تخصص اقتصاد او با تمدن همراه شود. با اقتصادی که صرفا بخواهد برای امروز مشکل جامعه را حل کند نمی‌توان مجلس جدید را ساخت زیرا ممکن است در چند سال آینده تدابیری در همین مجلس اتخاذ شود که بتواند مشکل اقتصاد را تنها در سال آینده حل کند و مسکنی برای جامعه باشد اما عملا نتواند اقتصاد تمدنی یا مدیریتی را رقم بزند که مدیریت تمدنی در عرصه جامعه باشد.

باقرزاده با اشاره به اینکه ما باید بتوانیم نکته‌ای که رهبری در گام دوم انقلاب به آن پرداختند را در مجلس محقق کنیم، تصریح کرد: این نکته، انتقال شخصیت‌ها و افرادی است که ضمن داشتن تفکر انقلابی، نیروهایی جوان هستند، باید متخصصانی با فهم تمدنی در عرصه فرهنگ، علم و اقتصاد بوده و تربیت تمدنی شده باشند. این موارد اصلی‌ترین شاخص‌های جبهه پایداری است که زمینه‌سازی شده و به سمت نمره‌دهی خواهد رفت.

امید و گفتمان جریان انقلاب نسبت به دوره‌های قبل افزایش یافته است

این فعال سیاسی اصولگرا در خصوص شورای هماهنگی اصولگرایان، گفت: ما به طور کامل در جلسات شورای هماهنگی اصولگرایان حضور داریم. رفتن به سمت لیست واحد نیازمند جلسات متعدد، هم‌افزایی‌ها و هم‌فکری‌های گسترده خواهد بود. انتخابات پیش رو یا این دوره از وحدتی که قرار است محقق شود شاخصه‌هایی دارد که نسبت به دروه‌های قبل امید و گفتمان جریان انقلاب را بسیار بالاتر برده است. اول اینکه در بسیاری از موضوعات گروه‌های مختلف همفکر شدند و همه نسبت به گذشته برخی انتقادات و نکات را پذیرفتیم.

سخنگوی جبهه پایداری خراسان رضوی، افزود: اگر انتقادی نسبت به جبهه پایداری مطرح بوده، جبهه با پذیرفتن آن به وحدت نشسته و اگر پارامترها و مزیتی نسبت به جبهه مطرح بوده، سایرین با درک و پذیرش این مزیت‌های جبهه، دور میز وحدت نشستند. این هم‌افزایی بسیار مهم است، گاه ما صرفا با هم‌افزایی افراد دور میز می‌خواهیم کار وحدت را پیش ببریم که چون بین نیروها همدلی وجود نخواهد داشت، ممکن است به نتیجه نرسد.

وی ادامه داد: گاهی گروه‌های مختلف از ظرفیت‌های یکدیگر مطلع هستند، خودشان نقاط ضعف را می‌دانند، دور میز می‌نشینند و دنبال برطرف کردن آن هستند، گروه‌هایی نیز نقاط قوت و مزیت‌های سایرین را می‌بینند و در عین حال دور میز می‌نشینند، یعنی دنبال این هستند که از ظرفیت‌های متعدد گفتمان انقلاب بهره‌مند شوند و برای تحقق وحدت استفاده کنند. این دوره از انتخابات جریان‌های مختلف انقلابی و اصولگرایی دور هم جمع شدند، در حال افزایش دادن این همدلی در بین خود بوده و همچنین به دنبال این هستند که بتوانند در جلسات مختلف با عنایت به یک فرایند شاخص‌محور به نتایح نهایی خود برسند.

باقرزاده با بیان اینکه ما در این عرصه انتخابات فرض‌ها و اهداف متعددی داریم، عنوان کرد: یکی از اهداف ما تعیین فهرست نهایی 5 نفر اصلح در عرصه مشهد و سایر نمایندگان استان است. ما اهداف متعدد دیگری را در کار انتخاباتی خود داریم، یکی اینکه باید گفتمان قالب و عمومی جامعه را به سمتی هدایت کرد که بهره‌مندی از سایر ذائقه‌ها و سلیقه‌ها را داشته و در عین حال همه چارچوب‌های انقلاب را برای رفتن به سمت گام تمدنی در برداشته باشد.

این فعال سیاسی اصولگرا، اضافه کرد: جریان وحدت باید به نکات بسیار مهمی در این بستر بپردازد، اما جبهه پایداری در عرصه جریان وحدت با پذیرش یا کشف ظرفیت‌های سایر گروه‌ها و پذیرش انتقاداتی که نسبت به فرایند جبهه بوده، آینده جریان وحدت را در صورتی که همین محور همدلی جریان‌ها ادامه داشته باشد و اشخاص محوری اصولی که بیان کردم را در دستور کار قرار دهند، آینده خوشبینانه‌ای متصور است.

جبهه پایداری در حال حاضر لیست مجزا ارائه نخواهد کرد

سخنگوی جبهه پایداری خراسان رضوی در پاسخ به این سؤوال که آیا در صورت عدم تایید لیست شورای وحدت اصولگرایان، جبهه پایداری لیست مجزا ارائه خواهد کرد، بیان کرد: در حال حاضر ما لیست مجزا ارائه نمی‌کنیم، زیرا فرایند وحدت در مسیری که پیش می‌رود، بالاتر از حداقل‌های جبهه پایداری را دارد، اما برای اینکه در زمان نهایی اظهارنظر کنیم باید ادامه مسیر را رصد کرد و دید که ادامه مسیر نیز با این پارامترها طی می‌شود یا به دلیل دخالت‌هایی که بعضا برخی گروه‌های سیاسی، بیشتر از مرکز کشور علاقه‌مند هستند در عرصه‌های استانی دخالت کنند، ممکن است تغییراتی در آن رقم بخورد.

وی خاطرنشان کرد: ما در عرصه انتخابات مجلس در سال 94 دو کارنامه ملاحظه می‌کنیم، یک کارنامه بستری است که در دل آن وحدت استراتژیک نبود، بلکه وحدت تاکتیکی بود مانند آنچه در انتخابات مجلس تهران رقم خورد، در نهایت فهرستی به صورت وحدت بیرون آمد که در یک سمت موافقان برجام و در سمت دیگر مخالفان برجام بودند، این فهرست از بدنه جریان اصولگرا بیرون آمد و نتوانست حتی بدنه جریان خودشان را قانع کند، بنابراین نتوانستند سازمان رأیی را برای خودشان لحاظ کنند. در کارنامه دیگر جریان‌ها به نحوی دور هم جمع شدند که توانستند ضمن ایجاد وحدت استراتژیک، وحدت تاکتیکی خودشان را نیز داشته باشند، بنابراین موفق شدند.

باقرزاده افزود: اینکه جریان جبهه پایداری قائل به فهرست نهایی خواهد شد یا نه را باید به ادامه مسیر نشست گروه‌های مختلف انقلابی در عرصه وحدت موکول کرد. آنچه خود را نشان می‌دهد، درونمای بسیار روشنی است که همه افراد و گروه‌ها توانستند با این دورنما دور هم بنشینند و جمع‌بندی کنند. ممکن است انتقاداتی نسبت به این قضیه وجود داشته باشد که بیان آن در بستر فعلی جایز و صلاح نیست زیرا اگر انتقاداتی که به صورت علنی مطرح می‌شود در قالب مصاحبه و خبر خود را نشان دهد، به جریان وحدت ضربه می‌زند.

این فعال سیاسی اصولگرا، ادامه داد: ممکن است جبهه پایداری نکاتی داشته باشد، اما آنچه برای ما اهمیت دارد رسیدن به وحدتی است که شاخصه‌ها را داشته باشد. ما ترجیح می‌دهیم نکات را در بدنه جریان اصولگرایی مطرح کرده و به شورای وحدت منتقل کنیم و تلاش کنیم فرایند وحدت را بیشتر به سمتی ببریم که ضمن لحاظ کردن شاخص‌ها بتواند اجماع کلی را نیز داشته باشد.

عملکرد نمایندگان مشهد نمره مطلوبیت را دارد

سخنگوی جبهه پایداری در خراسان رضوی، در خصوص عملکرد نمایندگان مشهد، گفت: معدل عملکرد نمایندگان مجلس در مشهد در چند مدل کارنامه‌ای قابل بررسی است. اگر بخواهیم نمایندگان در مشهد را نسبت به سایر حوزه‌های انتخابیه مقایسه کنیم، از علمکرد خوبی برخوردار هستند، اما اگر بخواهیم در بدنه جریان و تفکر انقلابی نمره‌دهی کنیم، ممکن است تراز این نمایندگان کاهش یابد، البته تراز برخی بالا بوده و برخی ممکن است پایین‌تر باشد، اما در این مرحله نیز از نمره مطلوبیت برخوردار هستند.

وی اضافه کرد: اگر بخواهیم همین نمایندگان را در چارچوب دستورها و خواسته‌های مردمی و فرامین رهبری به صورت کامل و نسبت آنها را با موضوعاتی از جنس گام دوم انقلاب و نگاه تمدنی بررسی کنیم، ممکن است برخی نمایندگان نتوانند نمره قبولی لازم را بگیرند و باید جای خود را به گزینه‌هایی بدهند که در عرصه انتخابات پیش رو جایگزین آنها خواهند شد.

باقرزاده خاطرنشان کرد: این بدین معنا نیست که این افراد نمی‌توانند گزینه‌های مناسبی برای عرصه خدمت به انقلاب باشند، همه آنها درخور پارامترهای متعددی برای کمک به گفتمان انقلاب هستند، اما عرصه مجلس پیش رو شاخصه‌هایی را نیاز دارد که ممکن است برخی نمره مطلوب یا بسیار بالا برای ایجاد یک مجلس توانمند را نداشته باشند. وظیفه جریان‌های انقلابی این است که بتوانند بهترین‌‎ها را معرفی کنند. برای انتخابات سال 94 بهترین‌هایی که به آنها رسیدند، این افراد بودند اما به نظر می‌رسد برای انتخابات سال 98 قطعا تغییراتی در لیست حاصل خواهد شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟