امضاء تفاهم نامه بین شورای استان تهران با سازمان نظام روانشناسی


امضاء تفاهم نامه بین شورای استان تهران با سازمان نظام روانشناسی

رئیس شورای استان تهران گفت: بسیاری از شهروندان که از طبقه ضعیف و متوسط جامعه هستند به دلیل هزینه بالا از خدمات روانشناسی و مشاوره محروم هستند.  الهام فخاری رئیس شورای استان تهران در توضیح امضاء تفاهم نامه بین شهروندان شورای استان تهران با سازمان نظام روانشناسی و مشاوره‌ تاکید کرد: درصد زیادی از شهروندان به دلیل مشکلات اقتصادی و...

رئیس شورای استان تهران گفت: بسیاری از شهروندان که از طبقه ضعیف و متوسط جامعه هستند به دلیل هزینه بالا از خدمات روانشناسی و مشاوره محروم هستند.
الهام فخاری رئیس شورای استان تهران در توضیح امضاء تفاهم نامه بین شهروندان شورای استان تهران با سازمان نظام روانشناسی و مشاوره‌ تاکید کرد: درصد زیادی از شهروندان به دلیل مشکلات اقتصادی و اجتماعی به خدمات روانشناسی و روانپزشکی احتیاج دارند.
رئیس شورای استان تهران با اشاره به آمار رشد درگیری‌های خیابانی و ابتلای شهروندان به افسردگی گفت: رشد آمار‌ درگیری های خیابانی و ابتلای شهروندان به بیماری‌هایی، چون افسردگی نشان می‌دهد که دسترسی آن‌ها به خدمات روانشناسی و مشاوره ارزان قیمت از ضروریات زندگی امروز آنهاست.

فخاری ادامه داد: گرانی‌های عمومی از جمله مسکن و خوراک از دیگر دغدغه‌های روانی مردم است که این مشکلات در کنار مسائلی، چون ترافیک شهری، نداشتن اوقات فراغت عامل تشدید کننده اختلالات روانی شهروندان است.

او با اشاره به پائین بودن سطح کمی و کیفی خدمات روانشناسی و مشاوره‌ در کلانشهر‌ها گفت: به دلیل بالا بودن نرخ خدمات روانشناسی در بسیاری از کلانشهر ها افراد طبقه متوسط و ضعیف جامعه در زمان بروز مشکلات از دسترسی به این خدمات بی‌بهره هستند.

رئیس شورای استان تهران ادامه داد: باید با تنظیم سیاست‌ها در حوزه سلامت روان، شرایط خدمت رسانی بهتر در این حوزه را برای شهروندان فراهم کنیم و خوشبختانه امروز مسئولان ما نیز با اهمیت این موضوع آشنا هستند و می‌توان گفت برای اولین بار در احکام برنامه سوم محور سلامت این فصل در بودجه ۹۷ دیده شد و نیز در بودجه سال ۹۸ هم لحاظ شد.

او با تاکید بر ظرفیت شورای استان تهران برای استقرار تخصصی شعبه‌های نظام روانشناسی و مشاوره کشور در ۱۶ شهرستان استان تهران گفت: پیش نویس همکاری بین سازمان نظام روانشناسی با مدیریت شهری تنظیم شده و می‌توان گفت این تفاهمنامه کمک قابل توجهی به شهروندان برای خدمات روانشناسی است.

رئیس شورای استان تهران تصریح کرد: اعتبار این تفاهمنامه از تاریخ امضا به مدت ۲ سال است و در صورت تمایل دو طرف این تفاهمنامه قابلیت تمدید را دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روانشناسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها