یک هیات اسرائیلی در نشست امنیتی ضد ایرانی بحرین شرکت می‌کند


تهران (پانا)‌ - منابع اسرائیلی از حضور یک مقام بلندپایه این کشور در نشست امنیتی بحرین در منامه خبر داده‌اند.

یک هیات اسرائیلی در نشست امنیتی ضد ایرانی بحرین  شرکت می‌کند

تهران (پانا)‌ - منابع اسرائیلی از حضور یک مقام بلندپایه این کشور در نشست امنیتی بحرین در منامه خبر داده‌اند.

به گزارش بی بی سی، نشست منامه به میزبانی مشترک بحرین، آمریکا و لهستان برگزار می‌شود و در ادامه کنفرانس ورشو برگزار می‌شود.

هدف اصلی این نشست مقابله با «تهدید ایران» در خلیج فارس عنوان شده است.

نشست امنیت دریایی از فردا دوشنبه به مدت دو روز در بحرین برگزار می‌شود و هیات‌هایی از کشورهایی چون عربستان سعودی، امارات، کویت و عمان در آن شرکت می‌کنند.

روزنامه تایمز اسرائیل نوشته که دانا بنونیستی گبی، مدیر امنیت منطقه‌ای و مقابله با تروریسم وزارت امور خارجه اسرائیل در این نشست حاضر خواهد شد.

وزارت امور خارجه اسرائیل حضور هیاتی از این کشور در منامه را تکذیب نکرده است.

این بار اول نیست که هیاتی از اسرائیل به کشورهای عربی سفر می‌کند. اسرائیل با بیشتر کشورهای عربی رابطه دیپلماتیک ندارد اما تماس‌هایی بین طرفین برقرار است و به خصوص این کشورها در باره آنچه تهدید ایران می‌خوانند، همکاری می‌کنند.

قرار است در این نشست راه‌های برقراری امنیت دریایی در منطقه و جلوگیری از قاچاق سلاح مد نظر قرار بگیرند.

اخیرا آمریکا یک ائتلاف بین‌المللی برای حفاظت از کشتیرانی و حفاظت از کشتی‌های تجاری و نفتکش‌ها هنگام حرکت در آب‌های منطقه به خصوص عبور از تنگه هرمز تشکیل داده است.

کنفرانس ورشو فوریه امسال با محور ایران و خاورمیانه در پایتخت لهستان با حضور وزیر خارجه و معاون اول رئیس‌جمهوری آمریکا و نخست وزیر اسرائیل برگزار شد.

برگزاری این کنفرانس دو روزه به پیشنهاد آمریکا صورت گرفت که واکنش تند ایران را به همراه داشت و آن را تلاشی برای مقابله با این کشور و دخالت در امور داخلی خود دانست.

چین و روسیه نماینده‌ای به این کنفرانس نفرستاد‌ند. بیشتر کشورهای اتحادیه اروپا هم از حضور در سطح عالی این کنفرانس سر باز زدند و مقام‌هایی در سطح پایین را به این نشست فرستادند.

در بیانیه مشترک آمریکا و لهستان درباره نشست ورشو نامی از ایران برده نشد اما به مسایلی مانند حمایت از تروریسم، تولید موشک و خطرات حمایت از گروه‌هایی در خاور میانه اشاره شدکه همگی از اتهامات آمریکا علیه ایران به شمار می‌رود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در