کاهش هزینه‌های درمان با ورود نانو فناوری در حوزه سلامت/ صنایع در کاربرد فناوری نانو توانمند می‌شوند


سرکار گفت: در حوزه سلامت با ورود نانو فناوری، هزینه‌های درمان کاهش یافته است.

کاهش هزینه‌های درمان با ورود نانو فناوری در حوزه سلامت/ صنایع در کاربرد فناوری نانو توانمند می‌شوندبه گزارش حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، سعید سرکار دبیر ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اظهار کرد: تولید علم در حوزه نانو با سرعتی بیشتر از گذشته ادامه دارد و به دنبال توسعه علمی در این حوزه توسعه فناوری هم در حال انجام است.
او افزود: رسوخ فناوری نانو در صنایع مختلف موضوعی است که شاهد آن هستیم. در حال حاضر شرکت‌های صنعتی برای ارتقای محصولات خود، افزایش رقابت پذیری و توسعه بازار رویکرد مناسبی در استفاده از فناوری نانو در صنعت خود دارند.

محصولات نانو به بیش از ۴۵ کشور دنیا صادر می‌شود

سرکار اولویت ستاد را توسعه صادرات در این حوزه دانست و گفت: در کنار تلاش برای افزایش توانمندی صنایع برای استفاده از این فناوری در تولید محصولات خود افزایش صادرات محصولات مبتنی بر فناوری نانو ایران ساخت به کشور‌های مختلف از اولویت هایمان است. در حال حاضر نیز محصولات نانو به بیش از ۴۵ کشور دنیا صادر می‌شود و قطعا با توانمندی و ظرفیت‌های موجود در کشور شاهد شکوفایی روز افزون آن می‌شویم. حوزه نانو الیاف، پوشش‌ها و تجهیزات آزمایشگاهی و صنعتی، مواد پایه نانو و کاربرد فناوری نانو در حوزه آب از بخش‌های است که صادرات خوبی در آن داریم.

۱۰۰ محصول نانو در حوزه ساختمان تولید شد

او فناوری نانو را در بخش‌های مختلف زندگی مردم تاثیرگذار دانست و ادامه داد: در حوزه سلامت با ورود نانو فناوری هزینه‌های درمان کاهش یافته است و اکنون بیش از ۸۰ محصول در حوزه سلامت تولید شده است. همچنین در بخش ساختمان نیز حدود ۱۰۰ محصول و فناوری وارد بازار شده است. در حوزه پوشاک نیز اتفاقات خوبی رخ داده است که همه این موارد و موارد دیگر نشان دهنده حضور تاثیرگذار فناوری نانو در زندگی مردم است.بیشتر بخوانید: تولید نخستین دستگاه فشار تفاضلی در ایراندبیر ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی و فناوری همچنین گفت: البته با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری برای توسعه و اولویت قرار دادن کاربرد فناوری نانو در بخش کشاورزی تمرکز خاصی بر این حوزه داریم تا ماندگاری محصولات کشاورزی، تولید آفت کش‌های غیر سمی با کاربرد فناوری نانو و کود‌های نانویی افزایش یابد.

سرکار ادامه داد: موضوع آموزش دانش آموزان دبیرستانی موضوع خوبی است که در ستاد دنبال شد. دانش آموزان در این فرصت با انجام آزمایش‌های مختلف با فناوری نانو آشنا شدند. در حال حاضر بیش از ۸۵ آزمایشگاه نانو سراسر کشور با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت آموزش و پرورش راه اندازی شده که باعث ارتقای دانش فناوری شده است. البته سایر کشور‌ها نیز از این الگو تبعیت کردند و خواستار راه اندازی این آزمایشگاه‌ها در کشورشان شدند.
او گفت: با این الگو در چین آزمایشگاه‌هایی با تجهیزات ایران ساخت راه اندازی شد. اکنون در چین ۵ آزمایشگاه راه اندازی شده است و ۵ آزمایشگاه دیگر نیز با انعقاد قرارداد، به زودی راه اندازی می‌شود.
انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود همه آهنگ های ارسان ار