اخبار مهم روز یکشنبه 28 مهرماه 1398


...

۱۰:۱۷

جزئیات افزایش حقوق و عیدی تا سال ۱۴۰۰

در بخشنامه بودجه سال ۱۳۹۹، دامنه حقوق و دستمزد دو سال آینده معرفی شده است. بر این اساس قرار است که میزان حقوق در سال ۱۳۹۹ نسبت به سال قبل از آن، به میزان ۱۵ درصد افزایش یابد. این رقم پیش‌بینی می‌شود که در سال ۱۴۰۰ به رقم ۱۰ درصد کاهش یابد.

همچنین قرار است که میزان عیدی سال ۱۳۹۹ با رشد ۳/ ۱۱ درصدی نسبت به سال قبل از آن به رقم یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان برسد. این رقم متناسب با افزایش حقوق سال ۱۳۹۹ (افزایش حدود ۱۰ درصد) در سال ۱۴۰۰ تعیین خواهد شد.

براساس قانون ششم توسعه، افزایش دستمزد براساس نرخ تورم تنظیم می‌شود و این میزان می‌تواند به‌عنوان یک نوع هدفگذاری تورمی برای سیاست‌گذار نیز تعریف شود. (بیشتر بخوانید)

Fararu.com Fararunews @
۱۰:۱۱

اسپر: ۱۰۰۰ سرباز آمریکایی از شمال سوریه به غرب عراق منتقل می‌شوند

وزیر دفاع آمریکا از انتقال ۱۰۰۰ سرباز کشورش از شمال سوریه به غرب عراق خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا ضمن اعلام این خبر گفت: آتش‌بس در شمال شرق سوریه همچنان ساری و جاری است.

وی قبل از این گفته بود، آمریکا به خارج کردن نیروهایش از شمال سوریه ادامه می‌دهد و هیچ سرباز آمریکایی در ایجاد منطقه امن بین نیروهای کرد سوری و ترکیه نقشی ندارد.

مارک اسپر تصریح کرد، نیروهای آمریکایی با ترکیه و نیروهای دموکراتیک سوریه که مورد حمایت واشنگتن بودند، در تماس خواهد بود.

وزیر دفاع آمریکا اظهار کرد، پیش‌بینی می‌شود ۱۰۰۰ سربازی که از سوریه خارج شده‌اند به غرب عراق بروند.

اخبار مهم روز یکشنبه 28 مهرماه 1398

Fararu.com Fararunews @
۱۰:۰۷

«سمیر جعجع» استعفای وزیران حزب خود از کابینه لبنان را اعلام کرد

شبکه خبری الجزیره بامداد یکشنبه گزارش داد: سمیر جعجع هرگونه توافق با نخست وزیر درباره استعفای وزیران این حزب را از کابینه تکذیب کرد و گفت که از وزیران حزب نیروهای لبنانی خواسته‌ام از دولت استعفا کنند.

مقام لبنانی افزود: هیچ قصد و اراده ای جدی از سوی مسئولان لبنانی برای رفع بحران‌های کنونی مشاهده نمی‌کنیم.

جعجع گفت: دیگر اعتمادی به این نداریم که دولت کنونی توان تصمیم گیری‌های مناسب را داشته باشد.

این حزب دارای چهار وزیر در کابینه ائتلافی لبنان است.

اخبار مهم روز یکشنبه 28 مهرماه 1398

در حالی که بسیاری از محافل سیاسی لبنان استعفای سعد حریری نخست وزیر لبنان را در این شرایط، موجب بدتر شدن اوضاع می‌دانند، ولید جنبلاط رئیس حزب سوسیالست ترقی‌خواه و سمیر جعجع رهبر حزب نیروهای لبنانی بر استعفای حریری تاکید دارند.

Fararu.com Fararunews @
۰۹:۴۲

تصادف زنجیره‌ای سرویس مدارس؛ ۱۱ دانش‌آموز و سه راننده مصدوم شدند

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان هرمزگان از مصدومیت ۱۴ تن که شامل ۱۱ دانش‌آموز و سه راننده خودروی سرویس مدرسه بودند، در استان هرمزگان خبر داد.

دکتر محمود حسین پور درباره جزییات این حادثه گفت: در ساعت ۰۶:۴۸ یک دستگاه پژوه ۲۰۶ با یک دستگاه سمند رخ به رخ تصادف کرده سپس یک دستگاه پراید پس از مواجه با این حادثه در محور "دژگان-بندرخمیر" ۴ کیلومتری دژگان در استان هرمزگان از جاده منحرف می شود.

وی با بیان اینکه هر سه دستگاه خودرو سرویس مدرسه بوده اند، ادامه داد: براثر این حادثه ۱۴ تن مصدوم شده که شامل ۳ راننده خودرو مرد و ۱۱ دانش‌آموز دختر بین ۱۳ تا ۱۶ سال بودند که به بیمارستان نیاپور در بندرخمیر منتقل شدند.

حسین پور در پایان گفت: در حال حاضر وضعیت جسمانی تمامی مصدومین مساعد گزارش شده است.

Fararu.com Fararunews @

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چندرسانه ای

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاپید: بن‌گویر با یک کلمه اسرائیل را رسوای عالم کرد