مراسم اربعین حسینی در لندن برگزار شد


مراسم اربعین حسینی در لندن برگزار شد

لندن - ایرنا - مراسم سوگواری اربعین حسینی شنبه شب با حضور گسترده هموطنان ایرانی و دیگر شیعیان مقیم لندن در مرکز اسلامی انگلیس برگزار شد.

شیعیان و شیفتگان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) از همه اقشار و ملیت‌ها در سوگ سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش اشک ماتم ریختند و عزاداری کردند.

در مراسم سوگواری به زبان فارسی، پس از قرائت زیارت اربعین امام حسین (ع)، حاضرین از سخنان حجت الاسلام والمسلمین محمد سعید بهمن پور و مرثیه خوانی ذاکر اهل بیت عصمت و طهارت (ع) حاج حمید اکبری بهره بردند و در انتهای مراسم به عزاداری وسینه زنی پرداختند.

مشابه این مراسم در جلسات جداگانه ای با شرکت قابل توجه مسلمانان انگلیسی و عرب زبان نیز در مرکز اسلامی انگلیس برگزار شد.

در این مراسم حجج اسلام والمسلمین سید هاشم موسوی رئیس مرکز اسلامی انگلیس و شیخ رشاد الانصاری سخنرانی کردند و ملا عباس یوسف و ملا محمد الاشتر نیز به نوحه خوانی و مرثیه سرایی پرداختند.

همچنین برای مسلمانان اردو زبان ۵ شب قبل از اربعین حسینی برنامه هایی تدارک دیده شده بود که حجت الاسلام والمسلمین سید عباس عابدی سخنرانی کرد و سید ابرار حسین نیز به عزاداری و ذکر مصیبت شهادت ابا عبدالله حسین (ع) پرداخت.

مراسم عزاداری اربعین حسینی همچنین با حضور شیعیان و دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در سایر مساجد، حسینیه ها و تکایای شهرهای انگلیس برگزار شده است.

همچنین به مناسب سالروز رحلت جانسور پیامبر مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) و شهادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) و امام علی بن موسی الرضا (ع) مراسم سوگواری و عزاداری در روزهای ۵ و ۶ آبان در مرکز اسلامی انگلیس برگزار خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی